Gå til innhold

Hvor tidlig ser man hjertet banke på ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra sist jeg. Uke 6-7-8 ?? Noen som vet? Gidder ikke å bestille legetime med ul før det kan vises...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5+4 så vi hjertet slå!

Men det skal en dyktig gyn. med et godt ulapparat til for å se det så tidlig da.......

Skrevet

Så det da jeg var 5+2 i mitt forrige svangerskap (det er VELDIG tidlig), denne gangen så vi det da jeg var 6+2!

Skrevet

Jeg var på UL 5+4, å så bare et sort hull. Men derimot uke 6+4 så vi et lite hjerte som slo :-)

Skrevet

så dere hjerte slå i uke 5+4?? i følge fødsels legen min så var d ikke sjangs til å se noe hjerte slå så tidlig...jeg var på ul i uke 6 å fikk beskjed om at di ikke så d før i uke 7...men da var jo du heldig da må jeg si :) kansje litt lenger på vei enn du trodde da eller...

Skrevet

Eller kanskje legen bare sa det til deg for å ikke bekymre deg!Det er klart det er mulig at man kan se det så tidlig, man kan se det fra uke 6 ca. Mange leger sier forskjellige ting.

Skrevet

ja vi så det i uke 5+4, og jeg vet at terminen stemmer. Både tempa (målte temperatur), brukte el.test osv, så jeg vet nøyaktig tidspunkt for eggløsning også! =0)

Sånn er det når man er en tidligere "sliter"...

Men nå var jeg på innvendig ul hos gyn.spes også da, og han vet hva han holder på med for å si det sånn...

Man kunne se et bittelite punkt i kanten av "det sorte hullet" som flere her inne kaller det, som blinka svart/hvitt/svart/hvitt/svart/hvitt osv....

Skrevet

Dersom du går inn på babyverden.no og på terminkalkulator, legger inn din termin, vil ett av punktene som kommer opp fortelle deg når hjertet starter å slå, altså rundt uke 5+3/4.. =0)

Skrevet

Må bare henge meg med på svaret til Knætta & Knøttet & Spira =0). Jeg tok i tillegg blodprøver hos gyn for å sjekke EL - så det er ikke noe tvil om at termin stemmer. Samme med første svangerskap, var da 5+2 når vi så hjertelyd - noe som også stemte ved senere ultralyder!

Skrevet

så heldig du var :) jeg var på ul på søndag å var da 6+0..fikk ikke sett hjerte slå..så bare fostersekker også en prikk på 4 mm...skal på ny ul om en uke da så jeg får nok se d da..va visst veldig forskjellig dette sa min lege også kommer d gjerne litt ann på ul utstyret som di har..gleder meg til neste gang :)

Skrevet

ja ikke sant, Barney!

Vi kan vel egentlig konkludere med at det er ulikt "nivå" på de som utfører ultralyd, de er jo bare mennesker de også! Så selv om legen ikke ser hjertet så er det faktisk ikke ensbetydende med at det ikke er der og slår. Legen er kanskje bare ikke rutinert nok til å finne den bittelille prikken som skifter mellom å være sort og hvit..

Skrevet

Godt sagt, helt enig! ;o)

Skrevet

vi så hjertet slå i uke 6+2:) Mens i uke 5+3, så vi bare fostersekken. og han legen på volvat sa at det mest normale var visst fra uke 6 og utover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...