Gå til innhold

Gud bedre......

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er så mye jeg lurer på når barnet kommer!

- hvor ofte skal de ammes?

- bades?

- grader på vannet?

- skal de ha mat om natta?

- hvor ofte skal de skiftes på?

- får man en huskeliste på sykehuset over alt man MÅ huske?

- lue på hele tiden?

- skal de ha tilskudd av noe?

- hvilke merker er best? såpe? bleier? kremer? mat? smokker? klær?

- hvor mye melk skal de ha? ammes til de sovner og ikke spiser mer?

- hva om jeg ikke prod melk? hvor mye melkeerstatning? hvor ofte?

- hvor mye skal de gå opp?

+++++++

Er jo helt blank på dette området jo..

Vet ingenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ta det etter hvordan jeg gjør det =)

amminga i begynnelsen tog jeg ca hver andre time, barnet våknes selv om nattern når det er sulten...

Sånn merker man, viss barene gråter, er urolig osv.

Ang bading så er det jo mårravask å kveldsavask hver dag...

Men jeg har han i dusjen lr badekaret hver 3 dag, lr 2, kommer helt ann på hvor sliten jeg er.. =) Ang varme på vannet, så er det sånn at det skal ikke være kjempe varmt lr kaldt... =)

Det skal være sånn mitt i mellom , sånn at du kanskje kunne tenkt det det litt varmere, da er det bra for barnet =)

Skifting det merker du på lokt, å kjenner du på bleien :P hihi

Jeg fikk ingen huseliste på sykehuset.. men fikk en jordomor før jeg dro hjem får å spørre om allt jeg ville =) Så hun hjelper deg =)

Lu er veldig bra å ha på hele tiden når de er så små me tanke på kaldt på hode å ørebetennelse... =) min lillekar såv me en tynn sovelue om natta, siden det var vinter...

Ang tilskud, så fikk min tran, det fikk jeg beskjed om at det var bra....=)

Ang mat.. så gå jeg før nann å nestle =)

såpe å kremer køper jeg på apoteket, pga jeg trivdes me de merkene å fikk de anbefalt....

Ang kler så satser jeg på allt, som det har på lindex,cubus, hm,exit =) å er kjempefornøyd=)

Jeg ammet ikke for min lille ville ikke ha, så jeg kjøpte morsmelk type Nan.. Å det gjekk supert =)

I begynnelsen spiser de lite, men det øker hele tide, av å til sovner de, av å til ikke =) Huske å få den lille tilå rape, viss ikke blir det litt problem me magen :)

Normalt skal de gå opp mellom 150-300gram i uka =) men det kommer helt ann på, guttene går som regel opp litt ekstra =)

Tror jeg fikk med meg det meste =)

Å sikkert litt stavefeil inni her :P

Lykke tell =) me deg å lille =)

Skrevet

Takk takk takk takk takk;)

Takk for at du tok deg tid til å svare....

Skrevet

da ska eg prøva å svara på spm dine :o) hehe

1. ammes hver 3-4time

2. bades 1-2 ganger i uka

3. kjennes me albuen :)

4. ja d ska di, men di våkne å gir beskjed.

5. d komme ann på hvor mye h*n tisser å bæsje, spedbarn like som regel å bæsja i rene bleier :)

6. kan isje huska at g fekk någe huskeliste, men du for all informasjon på sykehuset å jordmorå du går t.

7. ja når du er ute, spedbarn tåler ikke så mye.

8. nei isje viss du for til ammingen å har nok melk, men tran kan du velge å gi utennom.

9. ville brukt di såpene di har på apoteket eller på helse butikker. er veldig fornøyd me libero sine.

10. kan variere veldig, ongen kan vær stor spiser å drikke opp til 180-240ml, ongen gir beskjed når den er mett.

11. da må du gi morsmelk erstatning (180ml eller 240ml) 3-4 ganger timen.

12. d huske jeg isje, d viktigste er bare at vekta går oppover å isje nedover :)

håper dette hjalp litt ;)

Skrevet

hver 3-4 time ska d stå, hehe..

Skrevet

hei.jeg var like "grønn" som deg når gullet kom.hadde aldrig skifta en bleie i hele mitt liv..men ta det med ro!!!alt går av seg selv og finn din egen greie på ting...du får masse hjelp på føden og helsestarsjonen hvis du trenger det!

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...