kruta78 Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 jeg var innlagt på sykehus i 3 dager og min mann måtte være hjemme med småen. Tar han da "syke barn"-fri, eller kan jeg overføre permisjonen på ham - slik at NAV betaler tilbake til hans arbeidsgiver? Får jeg da 2 dager lengre permisjon?
2nj♥ Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 For at far skal kunne ta over permisjonen må du ha legeerklæring på at du ikke er istand til å ta deg av barnet. Holder ikke med vanlig sykemelding. Du får ikke lenger permisjon.
kruta78 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2007 eg har bekreftelse på at eg var innlagt på sykehuset - er det nok? Får eg uansett ikke lengre permisjon(alt for å forlenge:))? Er ikke noe vits hvis ikke den blir lengre, da tar han det bare som sykt barn..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Du må nok ha sykemelding der det står at du var for syk til å ta vare på barnet, for da kunne mannen din ta over permisjonen din for de dagene, MEN... hvis det ikke er snakk om mer enn tre dager er det ikke sikkert NAV godkjenner det. Da vi søkte om det (med førstemann) var det snakk om tre uker.
kruta78 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2007 er nok litt knapt ja, men alt for å få noen ekstra dager:) Jeg har bekreftelse på at jeg har vært innlagt på sykehus, så da skjønner de vel at jeg ikkje kunne ta meg av henne:)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Antakeligvis skjønner de det, men de er jo veldig firkantede i denne byråkrati-verdenen sin...
jamlena Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 mener man må ha vært syk i over 7 eller 8 dager før man får dagene igjen på permisjonen.. Heter noe som rett til pleiepenger ..Noen som kan støtte meg på dette..? Har ligget inne 2 ganger m lillemann på sykehuset, ene gangen 12 dager- fikk de dagene igjen, andre gangen 2 dager- de dagene fikk jeg ikke igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå