Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 jeg fødte for 1,5 uker siden og ser fremdeles gravid ut. Noen som kjenner til hvor lang tid det tar før jeg ser normal ut "magemessig"
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Tror det er ganske mange individuelle forskjeller. Men har fått tips om å ligge mye på magen, en halvtime morgen og kveld. Dessuten er det noen yoga øvelser som anbefales for hjelpe stimulerere livmoren til å trekke seg sammen. F eks å ligge på ryggen med bena i gulvet. Så folder du hendene under ryggen og strekker ut armene med rompa opp. Hold den en stund, og gjennta tre ganger etterhverandre. Har også fått tips om å bruke "støtte-underbukse" / korsett, men det høres jo ikke akkurat behagelig ut...
persilla med en prins Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Ligge på magen er det som hjelper, går som regel ned etter hvert også når man ammer ,livmora trekker seg fortere sammen da.
Lille Kamille Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Men skulle gjerne ønske at magen var normal rett etter fødsel, men så enkelt er livet desverre ikke. De fleste trenger et drøyt halvår før kroppen begynner å nærme seg det den var før man ble gravid. Magen brukte 9 måneder på å bli så stor, og da er det ikke urimelig hvis den trenger omtrent like lang tid på å bli "normal" igjen.
agent Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Magen går gradvis nedover, etter 6 uker er den ivertfall noenlunde normal.. selvfølgelig litt avhengig etter hvor mye ekstra en har lagt på seg i graviditeten. men, ja.. det er hat.. endelig alene i kroppen, og så ser en fortsatt gravis ut ;-) Det går seg til.
Akershus36 Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Eg er so glad for at eg var på besøk til ei venninne 1 veke etter at ho hadde født!! Ho var gedigen framleis. Veldig greitt å vera klar over ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå