Shabby Chic,jente07+aug'10 Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hvis symfysemålet ligger på gjennomssnittsstreken på journalen, kan det gi en hentydning til hvor stor babytassen er? Noen jenter med erfaring? Og kan man få vekstestimering uten å ta UL? Er så spent på lille jenta mi!
jentebabymom Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 det ka legen de si deg noe om....de kan anta vekt ved å se på det. spørr på neste kontroll!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Jeg lå under gjennomssnittsstreken sist. Og fødte en gutt på over 4 kg 5 uker før termin. Hadde et vekstavvik på +60% Så denne SF sier absolutt ingenting om str på babyen.
oktoberjentene;) Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Jeg ligger midt på streken på sf målet, mens gutten i magen er over gj.snittet... så det kan ikke ha så mye å si.. du må nok på ul for å finne et svar
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 jeg ligger akkurat på røde streken på symfysemålet men fikk vite i dag at gutten min er litt over gjennomsnitter (på ul)
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Erfarne jordmødre kan jo kjenne på storleiken på babyen frå utsida, men likevel vil ein ikkje kunne seie nøyaktig kor stor babyen er. Men SF-målet har ikkje noko å seie, sidan ein kan ha mykje/lite fostervatn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå