nurket4a Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Er litt bekymret... Er det normalt med dager der en nermest ikke kjenner liv? I går kjente jeg litt liv på kvelden når jeg la meg, mens i dag har jeg ikke kjent noe,,,
minime<3 in belly Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Kommer jo ann på hvor langt du er på vei det da, men jeg er selv i uke 34 fra i morgen og jeg kjenner ganske lite selv om dagen. Kun små bevegelser og ikke fullt så ofte som jeg har gjort. Jeg tror det er ganske normalt siden det blir dårligere plass der inne.... Men hvis du frykter og føler at det er noe galt så hadde jeg ringt legen for å få sjekket det bare.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Hvis du ikke har kjent noe i det heletatt bør du ta en telefon til føden (for å være på den sikre siden). Forøvrig er det vanlig med mer og mindre aktive dager så om du kjenner mindre enn før trenger ikke det å være noe problem. Det blir uansett mindre bevegelser på slutten fordi babyen får mindre plass å røre seg på ... men du skal fremdeles kjenne spark hver dag! Lykke til!
jentebabymom Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 er du usikker ring føden....ikke gru deg til slik, jeg fikk meg en tur på sykehuset å sjekka ting..mye bedre å ikke bekymre seg, tror de er veldig vant med slike som oss...
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 jeg ville ringt legen min eller føden.. man skal ta en slik følelse på alvor. bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!!! det trenger ikke å være noe.. kanskje du bare har vært mye i aktivitet selv og du da ikke har merket barnet like mye som før. men du vil ha det mye bedre med deg selv om du tar en sjekk!
MathildeC Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Jeg hadde en periode rundt uke 29-30 med veldig lite liv, men jeg kjente litt hver dag da. Var bekymret, men siden jeg kjente litt etter mye om og men tok jeg det ikke videre. Etter en uke tok det seg opp og siden har det vaert fullt liv morgen og kveld! Men jeg synes ogsaa at du kan ringe foeden, bedre aa faa sjekket enn aa bekymre seg!
embla07 Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Dette sa jordmor til meg sist kontroll: Dersom det er lenge siden man har kjent liv skal man drikke ett glass med kald saft eller brus og gjerne spise noe søtt. Deretter legge seg på sofaen i en halv time og kjenne etter. Da skal man kjenne liv! Hvis ikke skal man ringe føden. Dette sa jordmor til meg uten at jeg hadde spurt, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ringe føden om du følger oppskriften og ikke kjenner liv! Ellers om du har morkaka liggende forran på magen og ikke bak kjennes ikke spark innenfra om den lille sparker rett i morkaka. Her har iallfall samboer kjent spark som jeg ikke har når den lille sparker rett på morkaka. (Er i uke 29 selv.) Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 jeg er i uke 31 og kjenner heller ikke masse liv hele tiden. Det varierer litt fra dag til dag, men jeg ville absolutt tatt kontakt med JM/føden dersom jeg ikke kjente NOE liv hele dagen. Jeg har heller ikke opplevd (ennå?) at sparkene er veldig vonde eller ubehagelige, som mange opplever, men jeg får jo tro at alt er "normalt" fordet... Min morkake ligger heller ikke slik til at jeg skulle kjenne mindre, men jeg er overvektig og det kan visst også gjøre at man ikke kjenner sparkene så godt. Har lest at som du og jeg har også barnet "dagsform", og er roligere noen dager og mer aktiv andre dager:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå