Tre små & mammaen Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har strikket et teppe i glattstrikk, men da ruller den nederste delen seg bare.. Det er synd for det blir veldig fint synes jeg. Hvis man tover teppet vil da den nesterste krøllen bli borte?? Noen som har gode råd?? evt hvordan hekler jeg en kant rundt?? har aldri tatt i en heklenål før. (nesten) Men alle sier det er så lett...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Om det kun er strikket i glattstrikk vil det rulle seg om du ikke som du skriver hekler en kant rundt. Jeg strikker alltid en ytterkant rundt teppene der f.eks de første og siste omgangene på teppet er strikket i riller og noen av maskene på siden strikkes rett på alle omgangene. Det blir som en ramme rundt teppet.
Bobine Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Det går fint å hekle en fastmaske-kant rundt også. Pass på at den ikke blir for stram i forhold til teppet ellers, strikk er gjerne mer fleksibelt enn hekl. Hvis du vil ha en litt mer fansy bord, kan du ha på noen stav-vifter eller løsmaskebuer for eksempel. Men det er ikke så godt hvis ikke du kan hekle fra før da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå