VinterSol+2 Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 hehe.. jordmødre er alltid så hyggelige mot meg.. "den magen skal du være stolt av" og "jeg ser jo her jeg sitter at du har en god fødekropp" (sitter i en stol, jeg i en annen, var bare til samtale og ingen undersøkelse) Er det sånt de sier til alle, eller kan det være noe i det? jeg har forholdsvis brede hofter osv, så tror bekkenet mitt er ganske stort, kan jo være det? hihi. det virker iallefall, om de mener det oppriktig eller skrur på autopilot. er stolt av magen min og tror kroppen min skal klare fødsel jeg nå! hihi
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Det har jm sagt til meg også, tror det kommer av at vi kansje har litt hofter? Men hun mente bestemt at jenter med "litt lengde" og lang hals fødte like elegant som katter?..litt merkelig ordvalg kansje, men det jeg tror hun mener, er at vi har litt lettere fødsler enn de som for eks. er veldig kompakte i kroppsbyggingen?
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Fin kommentar å få høre da Jeg har ikke fått høre at jeg har fødekropp, man kan jo lurer på hva de legger i begrepet fødekropp da? Som du sier så har det sikkert noe med brede hofter o.s.v.
Fia tobarnsmor Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Hehe, alltid hyggelig med komplimenter, da! Jordmoren min sa også noe liknende til meg sist gang. Hun sa magen min var "frisk og fin", og at jeg kom til å få en lett fødsel med den spreke kroppen min. (Men jeg er slank i utgangspunktet, så bekkenet hadde nok ikke noe med det å gjøre... Det kan jo være kjempetrangt for alt det hun vet...) Men men, da fikk jeg troen på at jeg kan få en lett fødsel:-) Det holder for meg!
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Det har jeg fått høre også, veldig koselig komplement synes jeg. "Du er jo skapt til å føde du" sa jordmor til meg forrige gang. Får håpe hun har rett;) Jeg har også ganske brede hofter så tror det var det hun mente.
Coolbela Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Nå har jeg brede hofter de lux, og har ikke spesielt lette fødsler å se tilbake på. Den siste jordmora mi sa at det spilte ikke noen rolle om man hadde brede hofter eller ikke. Jenter som var smale, gjerne fra Asia, hadde like stort bekken som meg , selv om jeg er bred over hoftene. Alstå, veldig individuelt.
jentebabymom Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 jepp det er kvinner med former, hofter og rompe...fødekropp hehe
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Ikke bredden på bekkenet det kommer an på, men "rundheten" på benåpningen. En kvinne kan være bred over hoftene, men for smal andre veien........Alle disse målene kan en gynekolog måle, både under den gynekologiske undersøkelsen (måler med finger/hånd diverse dialmetere, for å få en idea, så evt med ultralyd om det mistenkes at bekkenet er for smalt for babyhodet.
Lillegullet130707 Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Dette er jeg ikke helt enig i... Fordi om man har mye former trenger man ikke få noen enklere fødsel. Det er størrelsen på bekkenet det kommer an på. Jeg er like tynn som jeg alltid har vært på resten av kroppen, har bare magen liksom. Jordmor sier at jeg har et fint bekken, og at hun regner med at jeg vil få en lett og fin fødsel, men jeg har absolutt ikke brede hofter eller stor rumpe.... Det er jo bekkenet ungen skal igjennom liksom, om man har trangt bekken, hjelper det lite med stor rumpe og brede hofter....
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Skjønner at folk får de assosiasjonen når de ser en frodig kropp med brede hofter, og det skal du ta som et kompliment!! Men jeg er veldig liten og tynn, har omtrent ikke hofter, og hadde likevel en fantastisk og "enkel" fødsel sist, så det er ingen grunn til å fortvile for dem som ikke er så heldig å ha frodige former heller:)
Lothiriel Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Dette fikk jeg høre av overlegen på fødeavdeliga etter fødselen...eller han kalt meg en fødselsmaskin, og håpet at jeg skulle få minst 10 til. Nå kommer neste mann innen noen få uker...men 10, nei det blir det ikke ) Jeg tar til meg all den rosen jeg får jeg )
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Dette med bredt bekken stemmer ja! Derfor hun sa det da:) Altså fin fødekropp på innsiden er det som har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Er det mulig så bastante noen er i svarene sine " nei, dette stemmer ikke!"...... slapp nå av, og vær litt ydmyke. Kanskje dere lærer noe!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 For det er du, anonym? Ydmyk? Slutt å belær andre.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #15 Skrevet 28. mai 2007 Det har jeg også hørt. Jeg er relativt høy og slank (smale hofter, så har alltid trodd det ville bli en svakhet når jeg fødte, men den gangn ei), og det jeg har hørt er at barnet letter "skrur seg" ned igjennom bekkenet- og at fødselen derfor går lettere. Stemte bra for meg med førstefødte ihvertfall, hadde en relativt god og rask fødsel.
sandrine fødeklar:-) Skrevet 28. mai 2007 #16 Skrevet 28. mai 2007 Jordmor sa til meg at hun mente høy og slank når hun sa bra fødekropp....
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #18 Skrevet 28. mai 2007 jeg har ikke god fødekropp, hverken utvendig eller på innsiden..
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 28. mai 2007 #19 Skrevet 28. mai 2007 Jeg er bitteliten jeg, og fikk likevel høre at jeg var som skapt til å føde:) Hvorfor er det en fordel å være høy? Ikke sarkastisk ment altså, bare nysgjerrig jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #20 Skrevet 28. mai 2007 Kanskje du kan lære noe også? Når folk sier "dette stemmer ikke", så er det selvfølgelig på bakgrunn av egen erfaring. De mener f.eks at brede hofter, ikke nødvendigvis er ensbetydende med enkelt fødsel- fordi de har andre erfaringer. Litt vanskelig for deg å skjønne? Pisslei sånne vrangpeiser som deg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #21 Skrevet 28. mai 2007 Så du vet hva ALLE andre mener du altså? Det må jo være en fin egenskap å ha. Ligeså , er ganske lei sånne bastante idioter som deg jeg også!
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #22 Skrevet 28. mai 2007 Hihi...kanskje de bare sier dette for å berolige oss? Vi satser på at alle får fine fødsler her vel:) Tror sikkert det er mange faktorer som spiller inn.
endaeintrønder Skrevet 29. mai 2007 #23 Skrevet 29. mai 2007 Jaddda,fikk høre dette jeg også,ved sist graviditet,at jeg hadde god fødekropp og fødselen kom til å gå veldig fint...jommen sa jeg smør,lå i 3 dager uten åpning,med sterke rier,og det hele endte i akutt ks:( Tror nok endel jm sier dette for å peppe den gravide opp litt:) men for all del,det stemmer jo sikkert med endel da!!Jeg er også høy og har helt normal kroppsbygning da..
VinterSol+2 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #24 Skrevet 29. mai 2007 hehe, ikke meningen å gjøre dette til en krangletråd av noe slag da! Jeg ble bare satt litt ut av denne jordmora som satt i en stol, jeg i en annen (er ikke min faste jordmor,så var bare til samtale om fødsel, ikke til undersøkelse) og så sier "jeg ser jo herfra at ...." tenkte at det kunne være litt peptalk jeg da.. hehe. vi er jo alle skapt til å føde, selvom noen kanskje har litt bedre forutsetninger enn andre for å få en lett fødsel eller noe? jeg er slank jeg, men har brede hofter. så føler meg nesten som en mellomting mellom "kranglefantene" her.. haha. Har lagt på meg mest på magen, ingen andre steder, men det forandrer jo ikke at hoftene mine er brede i utgangspunktet! hehe. Jeg krysser fingrene for gode fødselsopplevelser for oss alle jeg!
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #25 Skrevet 29. mai 2007 Hi hi..ja det var veldig så hissig noen skulle bli for dette;) Vi får vel skylde på de hormonene igjen vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå