Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser 230-260 ml hvert måltid. Mme!

Ca 5 ganger i døgnet...Plages en del med magen pga all mme`n. Blir så hardt! Får malt i.

Men han er jo bare 3 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde rådført meg med helsestasjonen. Vil tro du bør begynne med noe annet ja i og med at de helst ikke skal ha mer en 1 liter mme i døgnet.

Skrevet

Er enig med "Gutsbestebarn fått jente" her.

Jeg gav selv min 2,5 mnd gammel datter forsiktig med grønnsakspure` lenge før tiden, dem sier jo at man bør vente til dem er minst 4 mnd.

MEn helsesøster sa det var greit om jeg gikk forsiktig frem, med bare et par skjeer hver gang.

Og at jeg så det ann, viss hun fikk magevondt måtte jeg bare kutte ut, men om det ikke var noen tegn til at hun hadde vondt eller noen form for fordøyelsesproblemer så skulle jeg bare fortsette.

Men som sagt, jeg er ingen expert på dette, så snakk med helsesøster eller JM og hør hva dem har å si.

Skrevet

her er et tips som jeg nå bruker til min datter på 4 mnd.

Jeg blander ut veldig tynn maisgrøt, og har ca 1 spiseskje sviskemos oppi grøten, dette løser opp magen hennes når hun har hard mage, er jo kanskje verdt et forsøk da.

Men nå vet ikke jeg om den sviskemosen kanskje blir for sterk for magen til din 3,mnd gammel baby.

Konsulter litt med helsesøster er mitt råd. Forklar henne situasjonen med at han drikker så mye MM og får hard mage.

Skrevet

Vår datter drakk 1100-1200ml mme på et døgn, og fikk derfor etter hvert magevondt. Så vi startet først med litt velling og gikk gradvis over til grøt. (startet med velling da hun var ca 2 mnder. Nå er hun 3 mnder å spiser grøt uten problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...