Gå til innhold

Tror dere jordmor vil sjekke i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor i morgen og vil da være 38+5 (tror jeg?) og er tredjegangsfødende. Har tidligere erfart at både lege og jordmor jeg har gått til i de andre svangerskapene overhode ikke vil sjekke verken modning elelr noe sånt før man er over termin. Denne jordmoren her føler jeg at jeg har fått god kontakt med og at hun skjønner situasjonen min veldig godt, hun sendte meg til og med tekstmelding i helgen for å høre hvordan det var gått hos legen på kontroll på fredag etter jeg i begynnelsen av uken hadde hatt høyt BT og proteiner i urnien. Ble skikkelig rørt av omsorgen :-) Så jeg har utrolig lyst å be henen sjekke modning og om jeg evt har åpning i morgen og be henne, dersom jeg er relativt moden og har litt åpning, kanskje strippe litt. Tror dere hun vil gjøre det? Vet jo at dere så klart ikke kan vite svaret på dette da, men kanskje noen av dere har erfaring med hva deres jordmor/lege har svart på slik etterspørsel så "lenge" før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det? Høres jo ut som en skikelig koselig JM du har da!

Jeg lurte også på om jeg skal spørre om hun kasn sjekke om det er noe modning der i morgen for slimproppen gikk jo i går og jeg har fremdeles en del tak/mensmurringer... Men tror egentlig ikke at min JM vil sjekke jeg da.... Men det er jo bare å spørre.....

Skrevet

Har aldri tatt opp temaet med egen JM eller lege, men jeg var til samtale på sykehuset nå om fredagen og da var vel jeg 38+5, og JM der sjekket meg. Synes nå absolutt det burde være en grei forespørsel fra din side jeg da. Hvis du er sikker på at du virkelig vil vite da...(Les innlegget fra Regnbuemor)

Skrevet

Hehe... Ja jeg vet om faren for å bli ekstremt skuffet, men det er verd det likevel for min del. Vi har så lang reisevei og styr med å ordne barnevakt til ungene at det kan være greit å vite litt hvor landet ligger liksom :-)

Skrevet

Jeg har også lyst til å spørre min JM om dette i morgen... Hun har liksom ikke nevnt det før, at hun sjekker om man er moden, men det må da være lov å spørre.. Er så spent på om det har skjedd noe oppi der, he he ;)

(i morgen er jeg 38+2)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...