Bobine Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg er sånn at jeg lager ting fordi jeg har lyst til å _lage_ noe, og det er ikke alltid jeg har mål eller mening med det jeg begynner på. Derfor har jeg masse fine ting liggende som ikke blir brukt. Duker for eksempel Har både strikka og hekla ordentlig pene og til dels ganske store duker som jeg aldri bruker selv. Noen som selger her? Hva får dere for tingene? Eller lager dere bare på bestilling?
*Kattemor* fikk jente Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Strikker som regel uten mål og mening, for jeg elsker å lage ting. Har solgt en hel del, noe bestillingsvarer, og så har jeg levert på komminsjonssalg hos husfliden. Gir også mye bort, f.eks. babyklær til venner som får baby =) Enn du?
Gjest mphs Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har alltid en mening med det jeg lager. Det blir mye ullklær som skal brukes av jenta når det er kaldt. Ellers lager jeg mye som jeg gir bort i julegave og burstagsgave til familie og venner. Det har til nå blitt lite tid til å lage så mye til meg selv men håper jo jeg skal få tid til det også.
Bobine Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2007 Ligger mest og støver ned hos meg altså.. Prøvd å selge litt på julemesse etc. Tenkte det hadde vært fint å få igjen for tråden i alle fall, og en symbolsk sum for arbeidet. Men det er så mange gamle tanter og bestemødre her som lager sånnt, så jeg har ikke fått napp. Labber og sånnt går det jo masse av på julemessa, men det er så dørgende kjedelig å lage...
Sommerfugl78 Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Lager mye til meg selv. Eks. vesker og noe klær. Har vært med på messe to ganger, men det gikk heller dårlig. Har en hel skuff med tovede vesker!! Laget to par tøfler på bestilling i fjor. Har laget og gitt en del til venner og familie. Og nå blir det bare ting til babyen som skal komme :-) Noe lager jeg fordi jeg har bruk for det. Andre ting lager jeg fordi jeg bare "MÅ". Eks. så laget jeg den lekre kjolen til meg selv for to år siden. Jeg har hatt den på for å ta bilder, men aldri brukt den.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Har også mange tovede vesker, har fått mange fine kommentarer på dem. Bruker dem ofte. Har også strikket mange ullgensere, bruker dem også. Gubben har bestilt genser nå, men må først finne fram ei mønster som han liker =)
cheni Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg lager kort, og det har litt endel etterhvert. Lager mange på bestilling, men mest utenom, og når det hoper seg opp tar jeg med ei eske på jobb, og selger de fra 15-30 kr. Har noen til salgs i en fotobutikk, og det jeg vet er at jeg har solgt 3 stk der, men det er noen uker siden jeg sjekket. Fikk bestilling fra butikken på 35 bryllupsinvitasjoner, men det takket jeg nei til. Liker å bruke kreativiteten, så masseproduksjon er ikke noe for meg. Jeg skal slå meg sammen med ei venninne som er garnfrelst til jul, og prøve å finne en messe. Kommer nok aldri til å tjene penger på denne hobbyen, for jeg elsker å kjøpe pynt, papir og stæsj selv om jeg har masse fra før. Embossing, stempler osv må jeg ha, men bruker det nesten aldri.
tasah Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Jeg strikker HELE tiden Det startet med Mariusgenser til min kjære og litt småplagg til minstejenta. Men etter hvert måtte jeg begynne å selge unna, vi kunne ikke bruke alt jeg laget og det ble etterhvert en dyr hobby. Så nå selger jeg strikkaklær som bare det! Kjempekjekt at noen vil kjøpe det jeg har laget og i tillegg vet jeg da at det blir brukt og blir satt pris på, det syns jeg er veldig godt å vite Når det gjelder pris så tjener jeg ikke noe særlig på dette nei, men jeg er avhengig av å ha noe å strikke på
Bobine Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2007 tasha: strikker du på bestilling da? eller "prakker" du det på folk på messer etc? :-)
tasah Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Jeg strikker på bestilling ja:) Har annonser på finn.no, men nå har jeg så mye å gjøre at jeg ikke har fornyet den... Setter vel inn en ny til høsten tenker jeg. Har også laget en piczo-side der jeg legger ut litt mer informasjon enn i annonsene. Har aldri vært med på messe, var og tittet i fjor og der var det ganske mange som solgte strikkaklær. Har vurdert det, men må få strikket opp et lite lager i så fall og det rekker jeg jo aldri for alt fyker ut igjen, hehe...
lifa og Eline Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Nå rekker jeg ikke å lage mer enn jeg/vi bruker selv. Men tidligere mens jeg var aleine ga jeg bort mye til en rematikerforening min mor er med i og ga også til basaren i kirken vi går i. Har altid solg litt produkter. Heklet katter og kaniner en periode som de jeg jobbet med kjøpte av meg. kjøpte først en skulle flere ha. samme med nisse mus jeg sydde. Ble solgt til arbeidskollegaer. har også strikket mye dukketøy som naboer og arbeidskollegaer har kjøpt. Har hatt fast kunde som jeg har sydd gardiner til. kjøpte seg ett gamelt småbruk og jeg har sydd alle gardiner. Og det var IKKE bare rett ned hengende de var mer innviklet enn som så. Men nå har hun fått gardiner på alle rom så det er det stille med nå.
newdawn Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Jeg er interessert i å kjøpe jeg, hvis noen av dere vil selge forskjellig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå