♥ Snøblomst ♥ Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Humlegutt hadde noe som lignet falsk krupp i natt. Fæl hoste og tett i brystet. Hadde han ute i kjølig luft og han fikk Bricanyl mix og ventoline innhalasjon. Var tett resten av natta men ble litt søvn på han likevel. Bedre i dag heldigvis, men vi har innført regime med astmamedisin x 3. Ikke tung i pusten når han leker og er i godt humør. Lite/ingen hoste og litt snørr. Kan jeg vente meg en lignende situasjon til natta igjen eller er dette noe som kan komme en natt og ikke neste? Hadde en temp på 37,9 i dag tidlig. Ga han en paracet siden han tydelig også er plaget av to jeksler som snart er synlige. Stakkars humlegutt, alt på en gang!
Alvefjeset Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Hei! Fikk du noe effekt av astma medisin på falsk krupp? Har prøvd det på våre barn uten effekt når de har falsk krupp... Min minste på nå 11 mnd har hatt 2 tilfeller av falsk krupp. Første tilfelle varte 2 netter og den andre satt i 5 netter og dager... Unner ingen dette, er helt forferdelig å se barnet slite sånn med pusten1 Ønsker deg lykke til i natt!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2007 Takk for det elle melle! Kunne se ut som om astmamedisinen hadde effekt ja, men vi vet jo ikke hvordan det hadde blitt uten. Nå kupperte vi nok anfallet ganske tidlig, satt inn tiltak med det samme vi merket at han pustet tyngre og hostet. Har lest et sted at slike anfall ofte kommer enkeltvis, men vet jo ikke. Foreløpig puster han helt fint og hoster ikke. Vi håper virkelig at han får en god natt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå