Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Först kjentes det ut som om föttene hadde sovnet på en måte, nå kjennes det ut som om noe kryper under huden. Kjennes fortsatt ut nummen, akkurat slik d blir når foten har "sovnet" og rett etterpå den fölelsen man får.. Litt uro i hendene oxo.. Hmm...VEt ikke hva dette her er så jeg spör her Noen andre som har opplevd det samme? Er i 30 uke...
Trendy mams Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Det er vel det vi kaller raaaaastløse ben og armer,,, dette er meget utbredt hos gravide å jeg har vert veldig plaget av dette de siste 4 mnd. Har hatt utallige våken netter men legen sa nå at jeg skal ta kalk tillegg fordi barnet spiser opp vårt kalk lager å da begynner nervene rundt leddene å irriteres. Ta tyggetabletter (reseptfrie) 2 ganger daglig av 500 mg. NB!! DETTE ER IKKE FARLIG FOR DEG ELLER FOSTERET, kroppen skiller selv ut om du skulle få for mye. Samt kamomille te om kvelden hjelper om du ikke får sove ;-) Lykke til :-)
Krysia Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Ja! Det kribler og kribler. Veldig ekkelt, men har altså forstått at det er helt helt vanlig.
Linda1986 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Kribbler i beina jeg og.. spes om kvelden når man skal sove:o)
Reiki 73 Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Magnesium, kalsium. omega3 og gåturer, fin oppskrift :-) virker på meg, er i uke 35
Skattimagen<3 Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Ja det er helt sikkert at du ikke sitter aleine å sliter med det vaffal! Sitter her trøtt som bare det jeg og gnir beina mine... Vondt å fryktelig plagsomt!!! Men skal jammen meg følge noen av disse rådene.. Starter i morra tidlig=)
LilleVackreAnna Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Henger meg på! Det er faktisk utrulig plagsomt. Har holdt meg våken om nettene i lang tid nå. Jeg er i uke 29. Det jeg har funnet ut hjelper LITT er: - ta kalsium+magnesiumtilskudd - drikk melk, og ikke for mye kaffe:( - ikke stå for mye i ro i løpet av dagen, å stå er absolutt det værste man kan gjøre. Hold beina i bevegelse!! - gåturer eller annen aktivitet som får fart på blodomløpet hjelper masse - ligg med beina på en stol så ofte du kan - legg beina opp i sofaen ei stund før du skal legge deg, så kommer blodet "opp igjen" fra beina og det blir ikke så ille utover natta - lekre støttestrømper! (men da må man likevel være i bevegelse!)
Lurvehette Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Jeg legger meg i ett varmt bad før natten. Da får jeg til å sove! Har aldri hatt dette med mine to andre, men denne gangen er det helt for j***ig!
Blomstrose Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Å gå turer har hjulpet for meg Jeg er i uke 29.
*Maja i magen* FØDEKLAR Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Hei!! Jeg er i uke 29, hendene mine dovner bort hele tiden, spesielt om natten, det prikker og stikker i dem.Det er veldig ubehaglig. Synes kanskje det hørtes ut som det var det du mente. Dette er pga ekstra vann i kroppen som presser på nervene, det pleier å gå over etter fødsel =)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Samme problemet her! Har vært våken de fleste nettene i 4 uker nå pga dette, sliter meg rett å slett ut. Men skal prøve noen av rådene her, får virkelig håpe at det går over. Men det er bare på kvelden når jeg skal sove, på dagan går det helt fint.
trill Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 hei folkens noe som også funker bra er ulltråd rundt bena,er ikke tull..gammelt kjerringråd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå