olebrum30_05&09&13 Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 hvor mye lån får vi alenemødre bare på stønader...? jobber nå men skal flytte til høsten å da må jeg vente til jeg får pass til litla.. hehe... kan jeg ta det på avdragsfritt de 4 første årene for da har jeg jo jobb:) vil så gjerne kjøpe noe eget som jeg og litla kan kose oss med..
liten og lettmett Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Med kun stønader får du ikke lån, det er ikke varig inntekt og du er ikke garantert å få jobb. Men ved senere anledning teller både barnetrygd, bidrag og stønad til barnetilsyn som inntekt.
Fisk med CV Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Om du får lån eller ei kommer helt an på banken. Jeg fikk lån som student, lenge før jeg ble alenemor. Hadde da ingen annen inntekt enn lån/stipend, men siden jeg var under utdanning og det var gode muligheter for jobb innen det yrket fikk jeg lån basert på fremtidig inntekt. Tok opp lån på 1,2, men kunne fått mer om jeg ønsket det. Har du egenkapital eller kausjonist stiller du mye sterkere.
linord mamma til 2 jenter Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Nå når jeg skulle overta huset, var det ikke noe problem at jeg studere til høsten. Inntekten min blir da os og stipend/lån. Tror det kommer litt an på banken og det forholdet du har til de. Har selv et veldig godt forhold til banken, og det hjelper nok at også foreldrene mine har samme kunderådgiver og har hatt det i de 30 åra de har vært gift.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Slutt å uttal dere om ting dere tydeligvis ikke har peiling på. Jeg fikk 1 mill basert kun på OS. Og det var uten kausjonist. Kommunalt lån
olebrum30_05&09&13 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2007 da får jeg snakke litt med banken å med kommunen å høre hva jeg har råd til
winneboo Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Fikk blankt avslag på kommunalt lån. I banken min fikk jeg lån med kausjonist på 1,3(hadde da 400 000 i egenkapital så det hjalp jo litt)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg fikk 1 mill i lån som student og aleneforsørger men med moren min som medlåntaker
MammanTilTobias Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 husk at husbanken også har gunstige huslån til de med lav inntekt som skal etablere seg for første gang.. www.husbanken.no
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Men hvordan klarer en å sitte med et lån på 1, 3 mill når en kun har stønader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå