Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år som er veldig snill og grei på de fleste områder, både hjemme, ute og på besøk. Men ofte når vi er på besøk hos familie eller venner, og begynner å snakke om å dra hjem, så vil han absolutt ikke være med :o/ Han løper vekk og gjemmer seg der han kan, og vi ender opp med å stå og lokke og godsnakke i laaang tid, før han kanskje går med på det. I går var vi i selskap hos tanta mi og da vi skulle dra hjem orket vi ikke denne evige diskusjonen, så det endte med at vi bar ham ut i bilen med tvang. Grining, brøling og hiksting ble resultatet av dette.

Er det noen der ute som har et godt råd om hvordan vi kan rette opp feilen vi har gjort her et sted?

Han er for så vidt en veldig god gutt, men har sterke egne meninger og kan lett øse seg opp over småting. Men føler ikke at vi har andre problemer enn akkurat dette med å dra hjem etter endt besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dette har vi opplevd gitt. Men så fikk vi et veldig fint råd som fungerte allerede i tidlig alder. Forbered barna i god tid til at dere skal hjem. Det gjør dere sikkert, men ser at mange bare sier "nå skal vi hjem" og så tar de barnet...Det blir som vi skulle sitte sammen med venner midt i en diskusjon og bare bli fjernet fra det hele uten forvarsel. Men forbered barnet - det funket godt for oss.

Skrevet

vi har også hatt endel situasjoner med gutten vår på 2,5 om dette å ikke vil hjem. vi bruker også teknikken på å fortelle ved gjentatte annledninger en stund før vi reiser at snart skal vi hjem men først skal vi feks leke, lese og slikt. Men av og til kan det være godt for barnet at vi kan vente på det. Hvis barnet er opptatt, som gutten vår ofte er når vi kommer for å hente han i barnehagen, hvis jeg vet de nettopp har kommet ut for å leke eller nettopp startet en lek så venter jeg litt. har hatt mye glede av at han vet at noen ganger har vi tid og noen ganger ikke, men jeg bruker alltid litt tid på å forbedrede han, slik unngår vi sure miner, hyling og en stresset situasjon.

Skrevet

Av og til er det best å bare ta barnet under armen å gå! Dette er en test fra barnets side for å se hvor langt det kan strekke grensen. Dette gjelder også spesielt ved henting i bhg, da vil barna virkelig prøve å trekke strikken langt i fht foreldrene.

Det er ikke i alle situasjoner at forhandling er det beste!

Skrevet

bare ta ungen under armen å gå VIL JEG FRARÅDE. Hva med å ta barnet på alvor? Snakker ikke om forhandling...snakker om å psykisk forberede ungen på hva som skal skje. Ikke snakk om å argumentere frem eller tilbake. Huff, hadder dere likt å bare bli fjernet fra en situasjon dere hadde det fint uten forvarsel???? Dette er små mennesker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...