Gå til innhold

Forstår dere alenemødre jeg... litt iallfall...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår godt at mange av dere velger å jobbe minst mulig, og i stedet motta stønader. Hadde jo tatt i mot jeg også, hvis jeg var i deres situasjon.

Men det jeg ikke forstår,er hvorfor dere klager på hvor lite dere får. Hvorfor er dere ikke mer takknemlige? Dere velger jo å motta stønader i stedetfor å jobbe mer... Klager dere fordi dere vil få folk til å tro at dere lever på fattiggrensen, i håp om å få mer? ( I håp om at noen skal tro dere, og at stønadene vil øke i beløp ?)

Vet om tanter og besteforeldre som er blitt lurte til å tro dere jeg, og de hjelper søstrene/døtrene sine som er alenemødre med å bidra mer med hjelp. De synes så synd på de, at de ofte kjøper klær til ungene, sykler, etc fordi de tror dere lever på fattiggrensen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så mange som klager, men det er desto flere som klager på at 'vi' klager.

Skrevet

Jeg blir forøvrig ikke å gå hjemme til Martin er 3 år heller. Han begynner i bhg til høsten mens jeg gjør ferdig utdannelsen min (som jeg hadde starta på FØR han ble født) og etter det skal jeg jobbe og tjener mine egne penger. Og mine skattepenger skal da ikke gå til de som trenger hjelp fra sosialen, rusmisbrukere, skoler og andre ting som er ett behov i velferdsnorge. Regner med det blir like omtenksomt som de her inne som klager på OS.

Skrevet

hvorfor skal vi stå til rette for deg anonym??

synes du dømmer alle over en historie eller to du har hørt! get a grip, vi er alle forskjellige og gjør alle ting på forskjellig måte akkurat som ektepar og samboere!

er så dritt lei av at vi må forklare oss her inne!

dette er et forum for ALENEFORELDRE og her skulle man tro vi kunne diskutere ting som opptar oss uten at vi skal bli dømt og satt i bås!

Skrevet

HI: En alenemor på overgangstønad tjener rundt 150 000 kr i året. Det er det som er fattiggrensa.

Tror du det er gøy å tjene ca 12.000 kr imnd som skal rekke til alt?Regn etter hvordan du selv hadde klart deg på dette beløpet.

Som du ser det er ikke fett. Og det er ikke meningen heller, stønadene er til for å hjelpe aleneforeldre til å eks gjøre ferdig utdannelsen, komme i jobb. Logisk nok er slike ting ofte vanskligere når man er 1 person med null barnefri.

Du kan trøste deg med at aleneforeldre kun har krav på OS i 3 år, og den forlenges ikke dersom man sitter på ræva. Du finner mer info om aleneforeldre og økonomi på nav.no.

Ellers enig med Martin kom 03.06.06.

Skrevet

Vel, hvis jeg skulle sluttet å jobbe så hadde jeg like godt kunne solgt leiligheten og det hadde ellers blitt smalhans på oss. Så JEG synes ikke det virker noe fett å leve på overgangsstønad/sosialstønad.

Så jeg foretrekker å jobbe for å ha en inntekt på over 500 000 året enn det som ville vært alternativet.

Skrevet

Overgangsstønaden er på underkant av 120 000 i året! ikke 150 000, med diverse andre ting man har krav på med full os utgjør det ca 140 000 (utenom bidrag). Det er under fattig grensa!! Men dog over sosialkontorets satser så det er "nok" penger.. Skjønner fremdeles ikke hvorfor noen tror vi lever på os fordi vi vil og ikke fordi vi må.. Jeg har ikke vgs og det er jeg nødt til å ta nå mens jeg har muligheten (altså med os som inntekt). Viderere studier tror jeg ikke jeg har råd til så det får vi nå se på etterhvert. Sønnen min skal i bhg når han blir 1år, ikke fordi jeg vil, men fordi jeg må dersom jeg skal komme noe sted senere i livet!

Og om vi klager på lite penger så er det kanskje fordi vi faktisk har lite penger..

En ting til, alle dere anonyme som skriver innpå her for tida, skaff dere nick!!!

Skrevet

Jeg fatter bare ikke hovorfor våres liv er så interressant for alle som ikke er alene????

Gang på gang kommer det sånne innlegg her inne,hva er det som er så spennende med livene våres?

Kan dere ikke bare la oss få beholde det vi har rett på og slutte kritisere oss for at vi klager og at vi mener vi lever på fattiggrensa???

Få deg jobb hos NAV,der finner du alt du trenger å vite om hvor mye vi får og hvor lite vi "GIDDER" å jobbe.

Kan du HI forklare for meg hvorfor MITT liv er så forbanna interressant for deg???????????????????????????????????????????????????

Skrevet

Så du mener at jeg burde bare glemme utdannelsen min, slutte og amme lillegutt, og finne en dagmamma til han for at jeg burde jobbe i steden for å motta os? Det er jo faktisk ganske mange alenemødre som er under utdannelse. Hvis man både skal studere fulltid og jobbe ved siden av studiene, hvor skal man da gjøre av ungene? Jeg skal begynne å studere igjen til høsten, og lillegutt skal i barnehage, 9 mnd gammel. Jeg skulle gjerne vært lengre hjemme sammen med han, men jeg får ikke fødselsstipend lengre enn til juli, og det blir for lite å klare seg på kun os... Jeg er takknemlig for pengene jeg får, men jeg kan ikke si at jeg har veldig god råd.. Jeg har jo mange av de samme utgiftene som de som er to!

Skrevet

Mer klaging...gir opp jeg...

Skrevet

Du ba om det, anonym..

Er det så galt at besteforeldre stikker til oss litt penger i ny og ne? Kjøper noen klær? Spanderer noen fine gaver av og til?

Er du misunnelig på at våre barn har besteforeldre som gjør dette? Får kanskje ikke dine barn noe av sine besteforeldre? Er det der skoen gnager?

Du får finne deg en ny mann med snillere foreldre da vet du..

Kan banne på at ungen min hadde fått like mange gaver av besteforeldrene sine hvis jeg og barnefar hadde vært sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...