Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Her om dagen drev tulla og pappan å lekte i dobbelsengen vår. De leste bok, hoppet, kilte osv. Jeg kom opp og satt meg på sengekanten. Tenkte jeg ikke skulle blande meg når de koste seg sånn, men plutselig snues alt på hodet. Tulla hadde fått lov å hoppe rundt i sega vår bed en bok i hånden, og den havnet selvsagt etter en stund i hodet på pappa. Vet ikke om det var med vilje eller uhell, ting gikk litt vilt for seg. men uansett det som skjedde så sjokkerte meg! Pappan plukket opp boken og dunket tulla i hodet med den... Klart jeg reagerte og da at det ikke er akseptabelt at han gjør slikt. men da sa han at hun må jo lære at det gjør vondt og at hun ikke kan gjøre sånt. Jeg fikk kjempe vondt i magen, for jeg har sett at han har knipset finger hvis hun ikke har hørt, men jeg har synes det har vært litt vel hardt til tider og dette tok rett og slett kaken! Er det flere som klasker en bok i hodet på ungene sine eller dunker igjen når de slår?? Jeg tror nå det heller viser at det er akseptert at man slår enn at de lærer at det er galt. Han har også lekt med henne at han spiser tærne og fingrene hennes, og da har han feks tatt en finger i munnen og "holdt" den fast med tennene, på bakgrunn av dette synes ikke jeg det er så merkelig at hun avhver til biter ham, hun vil jo bare leke det samme som pappa. Men hun er jo bare 2 år og har ikke helt kontrollen enda.... men han kan gjerne "bite" litt igjen, og ja det er så hun merker at det gjør vondt... Uansett jeg har prøvd å forklare at jeg ikke aksepterer dette fra samboeren min, og at unger ser på voksenes oppførsel for å vite hva som er rett å gjøre. Og da blir det jo helt feil å ta igjen på dette viset. vet også at det ikke er noe problem å forklare til tulla hvorfor ho ikke skal gjøre slik og slik fordi... Og da er jo denne oppførselen av samboeren min helt unødvendig!! (itillegg til i utgangspunktet uakseptabel) Eller??? Jeg har prøvd å forklare ham at det er helt unødvendig og uakseptabelt, men han vil ikke høre... Er jeg "ikke riktig klok" som har funnet ut etter dette at jeg ikke vil dele livet mitt med denne mannen, og at jeg faktisk er redd for å la ham være alene med tulla...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Nei, jeg syns ikke du overreagerer! Unger aper etter ALT vi voksne gjør. Og da kan du ikke komme etterpå å kjefte på ungene om de gjør det voksne gjør....
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Han blir vel mer alene med tulla, og over lengere perioder, dersom du IKKE deler livet med ham? Å få daglig omsorg (fast bosted) for tulla hos deg er lett nok, men det skal mer til for å hindre ex'en i å tulle med tulla annenhver helg og en kveld i uka! Her om dagen var du i hvert fall i huset da han slo Tulla i hodet med en bok. Se for deg samværshelger hvor du ikke aner hva han driver med...
blond Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Å gå fra han på dette grunnlaget synes jeg er merkelig. Betyr forholdet deres så lite?? At samboeren din ikke hører på deg kan ha sammenheng med hvordan du sier i fra om ting. Forsøk å si i fra på en annen måte og gi han litt tid. Ikke sikkert at han liker å bli fortalt hvordan han skal gjøre ting og derfor ikke hører på deg. Tror ikke du løser noe ved å gå fra han.
børdi Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 gå fra han pga dette??? javel...? hehe , du om det. Forholdet deres har jammen ikke mye grunnlag om du faktisk vurderer å gå fra han pga dette, som jeg kaller små bagateller.... Regner med han ikke klinte boken i hodet på ungen, men litt sånn tøysete liksom... Og det med å bite sånn i tærne er vel ingenting å lage en stor sak av. Det må væl være ev andre grunner til at du ikke vil la far være alene med barnet vel? eller baserer du det på dette du skriver her? For om det er tilfelle at det kun er det, så JA da synes jeg du overreagerer etter dimensjoner..........
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Du har rett brødi, det ligger mer bak. Og det var ikke litt sånn på tøys liksom. Det var hardt nok til at hun begynte å skrike, og ble redd, samtidig som pappan kjeftet. Så fullt alvor for å vise at sånn skulle hun ikke gjøre mer. Og jeg synes ikke det er så gøy å se bite merker på armene hennes flere timer etter at de har lekt... Sier ikke han gjør det med vilje, men han eier ikke begrep om hvilken styrke han bruker (det vet jeg av efaring)...
Mamma So Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Høres ut som du sier at han har voldelige tendenser. Har han slått deg noen gang? Er du redd han skal gjøre det (mot deg eller datteren din)? Vil absolutt si at det i såfall er grunn til å gå fra han ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå