Gå til innhold

Vaktarbeid under graviditet......


Gjest

Anbefalte innlegg

Får ikke sove i natt,ligger å tenker på jobben.Jobber som lege på en hektisk avdeling,Har 24 timers vakter.Til vanlig når man ikke er gravid er det ganske slitsomt,og nå når jeg er gravid(bare i 8 uke) er det enda mer slitsomt.Syns særlig at det er slitsomt psykisk.Klarer ikke helt å motivere meg foran tirsdagens vakt.Må ta over vakten tidligere på morgenen da en kollega skal reise på kurs,sånn er det jo bare.Nå er jeg lei meg for dette og sitter og sipper i stua mens min kjære ligger og sover.Føler meg nesten litt deppa nå,selv om jeg i hele dag har vært i supert humør.Vet at man vanligvis slutter å gå vakter når man kommer til uke 28(tror jeg i allefall),vet ikke om jeg holder ut så lenge.Har lest at nattarbeid ikke er sunt for svangerskapet....Hva søren skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen.. Er også lege og under forrige svangerskap var jeg helt fersk ass.lege på travelt sykehus med døgnvakt en gang i uka. Jeg synes det var dødsslitsomt og sykemeldte meg fra vakter i uke 17. Ble uglesett av sjefen men prøvde å ikke bry meg om det. Hvis man går vakter lenge øker risikoen for tidlig fødsel blant annet og hvis du er sliten, er det bare å få en sykemelding fra vakter. Tror mange sykepleiere automatisk får fritak for nattevakter når de blir gravide og det har man faktisk krav på.

Nå har jeg heldigvis ikke vakter, er i uke 9 og synes det er slitsomt nok å gå på jobb på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som sykepleiere har mer ordnede forhold enn leger i forhold til slike ting. Stemmer det? Jeg er selv sykepleier. Nå jobber ikke jeg lenger tredelt turnus, men hadde helt klart sykemeldt meg fra nattevaktene hvis jeg hadde vært så sliten som du beskriver her.