Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på Ikea på lørdag og sto i kø for å få hjelp i en av avdelingene. Der så jeg en mor som heldte cola opp i tåteflasken til ungen sin som MÅ ha vært under året ut fra min erfaring. Er jeg hysterisk eller er det flere som er enige om at det er "galskap" å gi cola på tåteflaske til en unge som sikkert ikke har sagt sitt første ord engang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.... kansje jeg kjenner hu. hehe:) har ei venninne som gir sin datter som nettop har blitt 1 år cola på flaske støtt og stadig. hun har vel fått det fra 2 mnd alderen. selv får ikke mitt barn cola. hun får en kuli boks i ny og ne og kansje ett par dråper sft i vannet sitt. men syntes det skl gå mest i vann på di små.

Skrevet

Jeg syns det virker helt utrolig å gi en unge cola uansett jeg da, om den er 1 eller 3 år...hva er vitsen?

Her i huset er det ingen som drikker brus da, så sikkert derfor jeg bare ikke fatter hvorfor man MÅ ha/gi brus.

Skrevet

Brus på flaske fra 2 mnd alder.....wow....en ting er en 3 åring med egne meninger...men 2 mnd??? Hva begrunner denne venninna di dette med?

Ble litt nysgjerrig på hvorfor hun velger å gi cola til et spebarn...

Skrevet

når vi er på besøk får småtten brus, men er knapt snakk om en dl, han er straks 21 mnd, ser liksom ikke noe gale i det..

men fra 2 mnd? hjelpes hadde ikke fallt meg inn en gang...

Skrevet

Brus er det verste i verden man kan gi sine barn. At ikke folk skjønner det... For det første er det som å gi dem 30 sukkerbiter(noe jeg neppe tror et forelder ville gjort..) for det andre blir man tørst av brus, og vil drikke mer brus... huff huff huff!!! Å gi sine barn for mye sukker er som å be om problembarn. De blir hypre, ukonsentrerte og styrete. Og mye vil ha mer - sukker er vanedannende som bare den. Jeg tror man kan rote til barnets naturlige blodsukkernivå og ikke minst legge grunn for sykdommer i barnets fremtid.

Jeg har gitt min sønn en yoghurt jeg trodde var uten sukker-- viste seg å være bittelitt sukker i den. Forklarer kanskje hvorfor han ikke har sovet middagshvil etter å ha spist den yoghurten. han kan være så trøtt han bare vil, men leker heftig og hysterisk allikevel.. skremmende!

Huff.. nå virker jeg kanskje hysterisk, gutten min har fått smake både is og kake og jeg tror ikke man kan beskytte sine barn helt fra sukker. men cola på tåteflaske var kanskje det verste jeg har hørt...

Skrevet

ikke noe brus til klumpen på 14 mnd på leeeenge enda! Han har smakt muffins og kake i bursdag men det er det! Ingen vits i å fore dem opp på sukker, ødelegger tenner og bidrar til mulige vektproblemer.

Skrevet

Pia mi e 17 mnd, og får ikke brus.

Hvorfor gi det lissom? Forde VI synes det er godt?

Gir nestle sin juice jeg, den er uten sukker. En slik boks får hun omtrent ett par ganger i måneden. Ellers VANN som tørstedrikk, og Biola til måltider.

ALDRIG annet enn vann fra tut-kopp.

Flaska kuttet jeg ut da hun var 11 mnd, pga at da slapp jeg "kampen" med å ta fra henne noe hun har veeeldig kjært.

Skrevet

Hun risikerer at noen av melketennene råtner og må trekkes. Så må ungen gå delvis tannløs helt til de nye tennene kommer i seksårsalderen.

Skrevet

Luke på straks 19 mnd har ikke smakt så mye som en dråpe av brus....

Skrevet

Brus synst eg man skal prøve å holde unna barnet så lenge som råd. Om det skal vere brus her i gården så blir det kun lørdager, når den tid kjem. Har sagt til barnefaren om at barnet vårt ikkje skal ha cola el. brus i vekedagene, da det drikkes veldig mykje brus der.

Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å gi brus til så små. Og i allefall ikke på flaske, det er det værste for tennene.

Gutten vår rappa glasset til pappa med cola i og spyttet det ut igjen like fort som det kom inn i munnen, så heldigvis så liker han ikke brus i det hele tatt. Han tør ikke en gang å lukte på et brusglass:) hehe

Skrevet

Alt med måte sier nå jeg. Heller ikke brus i ungen, men han får smake en liten slurk en skjelden gang. Ellers går det i vann og eplejuice og en kuli en gang iblandt:)

Skrevet

NEI, NEI og NEI!

Ikke brus til små barn. Å gi Sukker drikke er en kjempe bjørnetjeneste, og Cola er det aller verste ettersom den har koffein i tillegg.

Dårlig vane, dårlig for tennene, en av de viktigst årsakene til fedme senere i livet. Minsker lysten på andre mer sunne ting.

Skrevet

Jeg gir ikke mine brus, men bryr meg heller ikke hva andre gir sine......;-)

Skrevet

var sikkert en av mine svigerinner........ha ha....... foresten ungen hennes er snart 3.

hvis de først skal få brus en gang i blant så for all del.......hvorfor ikke bruke glass? Brus på tåteflaske. Værste jeg ser. og hvorfor cola. Det er jo det værste av det værste.........

vi har problemer med å gi Andreas vann. Han har fått så mye blåbærsaft når han har vært syk. og melk får han lite av pga magen.......så her går det i nestle og semper drikker på bokser.... har alltid med meg i bilen.

Må jo være bedre enn cola som nødløsnin. noe jeg håper dette var også:)

så får vi håpe vannlysten blir bedre etterhvert igjen......vi prøver hver dag;)

Skrevet

lyst å legge til at Andreas ofte maser om å smake på det vi spiser og drikker så han har smakt brus. ..........

blæh synes han det var.......... :) heldigvis. så nå maser han ikke mer!

Skrevet

Jeg har gitt brus til lille gutt på 18 mnd. Men jeg mener han trenger det ikke. det er veldig vanskelig å ikke gi det. da han er hos besteforeldrene.. som synes det er så kos og gi noe med masse sukker i. Selv liker jeg ikke det i det hele tatt. og dem blir sure de voksene blir sure da jeg sier at han ikke trenger det og henter et glass vann.

Og så om hna får så et det et glass, men det er ikke noe problem.. lille gutt tar alt han får. og foretrekker helt vann. takk og lov for det.

Heller så får han ikke brus av meg, som er sukkerfri! fult av andre stoffer man ikke trenger.

Saft får han av meg akkurat da det passer meg, som kos..

Skrevet

Hysteriske kvinnfolk. Om ungen får smake en liten slurk brus en lørdagskveld så ramler ikke tennene ut av den grunn. Skal være enig i at å ha cola på flaska det er å ta litt vel hardt i, men d må da være lov å smake. Himmel og hav

Skrevet

ja det hørtes sykt ut.. min på 19 mnd får det ikke..fikk EN slurk cola av mitt glass for noen mnd siden fordi han maste veldig og jeg visste han ikke ville like det..hadde hanlikt det hadde jeg ikke gitt han det da..hehe..men han begynte faktisk å strigråte!! var vel ekkelt med kullsyra;) han fikk smake litt saft da han var syk men ville ikke hadet heller..kun vann og melk her..også frokostjuicen til eldrorado(et lite utblndet glass om dageb)

Skrevet

Først vil jeg si at selv om barna får nestle juice eller lignende drikker som er uten sukker vil det alikevel bli syreangrep på tennene. Så all drikke mellom måltider bør være vann for å skåne tennene. Ungene dauer ikke av sukker i litt drikke til maten, være seg saft, juice eller brus men utenom.....

Jeg kjenner ei slik jente som fikk cola på flasken fra hun var baby og i dag er hun 12 år og over 80 kg. alle tennene er sterkt syreskadet!! Hun var feit allerede som toåring. Så her er jeg så freidig å si at det er moren som har ødelagt barnet sitt. At folk ikke tenker......

Flaskemelk er også en slik ting som man ikke tenker over men det er veldig skadelig for tennene. Jeg er en av de som i god tro ga førstemann en flaske varm melk med seg i sengen(han likte det så godt :). Da min venninne som er tannpleier såg det fikk jeg kjeft!!

Jeg pleier aldri å nekte barna mine noe når alle andre får f.eks i selskap osv men jeg pleier å si at de ikke trenger forsyne seg mange ganger.

Skrevet

Det var da voldsomt så hysteriske dere er! (noen av dere)

Er helt enig i at cola på flaske er helt på trynet, men at små barn ikke skal få smake brus?

Hvis ingen andre drikker det heller, så er det jo greit, men her i huset er regelen at det de voksne drikker/spiser, det skal barna også få. (Hvis de ber om det vel og merke.)

Er veldig nøye med hva mini får av mat og drikke, men synes det blir feil å nekte ungene å smake, hvis man selv drikker/spiser det.

Mini har derfor fått smake brus mange ganger, og han elsker det!

GIR han kun vann og melk men lar ham smake på alt han ber om.

Så får man heller være litt forsiktig med hva man tyller i seg, eller vente til barna er lagt.

Skrevet

Jeg unngår å gi jenta mi brus.det syns jeg er meget unødvendig..men hun har smakt det,å syntes det va æsj...synes det er fælt å se små barn få brus på flaska si,å det er da lett å dømme foreldrene til barnet...menmen..vi er forskjellige.

Skrevet

Nettopp derfor drikker ikke vi brus hjemme eller på kafé heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...