Gå til innhold

fødte på to timer på termin!!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

da ble jeg mamma igjen - endelig :)

jeg våknet av at vannet gikk kl 05.18 om på termindagen - fikk 3 min mellom rier tvert - kom på sykehuset 34 minutter før gutten var ute.

fikk litt lystgass på noen rier - 4 pressrier og hele gutten kom på den siste.

sydde kun et sting

sånn kan det gjøres......

lykke til alle dere andre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøssemann:))

gratulerer med bragden!!!

to timer? hadde du lang vei til føden da eller?

og måtte du dra med en gang??

Skrevet

kun 10 min til sykehuset

HELDIGVIS

ringte føden og de sa vi måtte komme på en sjekk, trengte liksom ikke kjøre med blålys - burde spise en god frokost osv .... haha

gubben tok seg tid til en dusj - hadde hørt det tok laaaang tid forrige gang - så måtte han vekke og gjøre klar storesøster til skole - hun ble satt i sofaen og hadde klokke på til når hun skulle gå alene

jeg lå i senga og sleit med rier og krøka meg til bilen - vondt å sitte på (rier) - virket forferdelig langt å gå inn på føden - ta heis (rie) - si navnet mitt (rie) - de ropte opp en jordmor og sa jeg måtte hentes fort

hadde 8-9 cm åpning når de endelig fikk sjekket meg og fikk trykke da med en gang

ble ingen frokost på meg nei

sist fødsel hadde jeg dårlige rier fra 0100 om natta, kom på sykehuset 0830, og fødte ikke før 22.35 etter å ha fått drypp og vannet ble tatt

så forskjell kan det være

Skrevet

huff ånei...

jeg har nemmelig 1-2 timer til sykehuset jeg da :(((

og forrige geng gikk jeg fra 3cm til 10 på ca 1time...

de første cm tok riktignok endel timer da,..

MEN nå da, så har jeg allerede 2cm åpning- og jeg ser for meg skrekk senarioet med at her blir det bilfødsel (eller ambulanse)

fader altså...

og nå henger kynnerene tett på snor- i følge moren min betyr det at ting kommer til å skje fort...

tenker mye på det her jeg nå altså

skulle ønske vi hadde kort vei som du, da tror jeg ikke den bekymringen hadde vert tilstedes, men da hadde det jo garantert vert noe annet sikkert:))

Skrevet

tror jeg hadde krevd ambulanse jeg da

ikke morro for mor eller far med fødsel i bilen

godt å ha noen andre å kjefte på og som tar ansvaret liksom

lykke til da

Skrevet

joda, takk for det!!

:)

jepp, blir vel ambulansetur på oss

med forbehold om at de har noen ledig da... ??

(fikk jeg vite)

men hørtes ut som om at din opplevelse av rask fødsel var kjempe fin da:) det ønsker jeg meg også om ting skulle gå raskt, at det blir fint selvom jeg ikke er kommet frem:)

(bare redd for å bli snytt for dopet jeg da:)) hehehe- neida, ikke BARE det som gjør at jeg engster meg selvsagt:))

Skrevet

Hørtes ut som en fin opplevelse, at det gikk så fort. Men kanskje litt for fort da? Har også brukt kjempelang til på mine to andre fødsler, men denne gangen har jeg hatt mye kynnnere og menssmerter så håper det gå fortere da. Hadde du mye sånt før fødselen eller andre tegn på at det skulle komme så fort igang? Gratulerer så mye med gutten og kos dere!

Skrevet

gratulerer...drømmefdsel da

Skrevet

Slik var det for meg også. Førstemann tok 20 timer og ble tatt med vakum, nr.2 tok 2,5 timer og rakk såvidt innom fødestua før hun kom. Litt greit å vite for de som har hatt lange fødsler, at det trenger ikke å bli slik neste gang..gratulerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...