Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 samboer og jeg skal gifte oss snart. jeg får penger på sosialen,han har fast jobb. han er skal forsørge meg og sønnen jeg har fra før av sa sosialkontoret,jeg klaga til fylkesmannen og fikk igjennom at han ikke skal dette likevel. bare forsørge sønnen vår som i har sammen. men åssen blir dette når vi gifter oss??? må han forsørge meg og sønnen min da?? håper noen vet noe om dette. velger å være anonym siden noen kjenner meg her inne:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Nei jeg vet dessverre ikke det. Men dytter litt for deg så kanskje noen andre kan svare
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Når dere gifter dere skal han da forsørge dere ja.... MEN han kommer da også i skatteklasse 2 sammen andre aleneforsørgere, så han vil jo få voldsomt skattelette... Så dere får jo en del penger og leve for alikevel....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Ektefeller har gjensidig forsørgelses-plikt... dvs at han skal forsørge deg, og du ham.... Så lenge du er hjemme med små barn så er det "din del" av forsørgelsen, og han vil få skatteklasse 2.. Hva gjelder den sønnen du har fra før er det din og guttens far som er ansvarlige for å forsørge ham,dvs bidraget er farens del og du gjør ditt. Jeg tror ikke du vil kunne få noe fra sosial-kontoret, da dere der vil bli vurdert som en familie, og dere har arbeids-inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå