Gå til innhold

symptomene har blitt redusert...bør jeg være bekymret?(samme som 1 trimester)


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Jeg har vært bortreist nå i to dager og har lagt merke til at morgenkvalmen har forsvunnet og ellers så har jeg mindre symptomer...er dette normalt eller bør jeg være bekymret?

Jeg er 8 uker på vei.

Jeg er fremdeles veldig trøtt og litt småkvalm på dagen.

 

Håper noen kan svare meg.

 

Klem fra lykkelig mamma som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er sånn at hormonmengden svinger litt, og dermed også intensiteten på symptomene.

Trøtt og småkvalm er jo det eneste mange merker av symptomer, så det kan godt hende at det ikke er noe unormalt i det hele tatt.

Tror du kan prøve å slå deg til ro med at du ble velsignet med en helg uten mye kvalme, så kommer den vel tilbake;)

Du er jo over den aller mest risikofylte tiden, så du kan i hvert fall ha lov til å håpe på at alt er i orden!

 

Lykke til! "Håper" du blir kvalm igjen så du kan føle deg tryggere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men mine symptomer forsvant delvis rundt uke 8 - 9. Jeg tenkte ikke over det egentlig men da jeg hadde blod på papiret i uke 11 ble jeg bekymret. Det viste seg at den lille i magen var død og hadde dødd i uke 7. Derav de graviditetssymptomene som forsvant gradvis.

 

Håper selvfølgelig at det for din del er som hun første her sa, at det bare svinger litt. Lykke til. Håper den lille klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg ikke mindre nervøs....

Hadde du menssmerter da du begynte å miste symptomene?

Selv om kvalmen har blitt litt borte har jeg menssmerter(ikke vonde).

Kjenner dette igjen fra tidligere svangerskap.Ville ikke de da forsvinne om jeg hadde hatte en ma...???Jeg har dessuten aldri hatt en ma eller sa før.

Håper du kan svare for nå ble jeg litt urolig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen kvalme i det hele tatt, og jeg er 8+5. Har kun vært litt svimmel og veldig trøtt, men begge deler har gitt seg mye. Jeg har ikke hatt noen blødninger heller, men det sies jo flere steder her på nettstedet og på andre baby-nettsteder at det ikke er noen fare om man ikke har noen symptomer - og likedan at man kan være kvalm i flere uker etter at man egentlig har abortert. Med andre ord - det er vel egentlig ingen grunn til bekymring, det er fryktelig mange her inne som fyrer hverandre opp med både det ene og det andre. Det beste er å ta det som det kommer, så får man heller ta problemet når det dukker opp. Sett pris på hver dag du er frisk - det gjør i hvert fall jeg, frem til legen eller jordmoren min evnt sier noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå fikk jeg litt vondt av deg, så jeg måtte bare svare!

Du sier at du har mistet mye av kvalmen, men du har jo fortsatt masse igjen:) Og innen noen uker skal jo kanskje alt bli borte, så kanskje det er naturlig at noe dabber av nå?!

Jeg har hatt super ømme pupper, som nå har roet seg. Er nå bare brystvortene som krangler litt. Men jeg har noen andre symptomer, som deg!! Trøtt, litt uggen/kvalm innimellom, og mensmurringer.

Jeg er 8+2 i dag. Er helt sikker på at din lille lever i beste velgående, men vil være litt snill med mamman sin, og fjerne den fæle kvalmen:)

 

Og som du sier, hvis du har hatt en MA, vil alle symptomene forsvinne, ikke bare kvalmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar:0)

Nå ble jeg litt roligere....

Syntes også det er mange som har svart på en slik måte at jeg får en følelse at det ikke er noe håp for meg.

Jeg har jo ikke mistet alle symptomene og klamrer meg fast til de jeg har..

føler meg blant annet trøtt,har halsbrann,ømme bryster innimellom og ikke minst frysen.

Jeg har heller ikke noe uvanlig utflod.

Jeg har også som sagt disse mensmurringene som kommer og går.

Jeg får prøve å være positiv uansett og håpe på det beste....

jeg har vel egentlig lest for mya av disse innleggene som handler om dette rundt ma.

 

takker alle for svar...dere er så gode å ha atte..:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...som jeg sa i stad så håper jeg det går fint med deg og at det er helt naturlig at symptomene svinger .)

 

Jeg hadde nettopp en ma og greia var at symptomene forsvant gradvis. De forsvinner gradvis etter at fosteret er dødt. Min ble oppdaget i uke 12 og hadde vært død i ca 3 uker. Det tok altså litt tid før symptomene slapp taket i kroppen min og jeg reagerte.

 

For ditt vedkomne snuppa, er jeg overbevist om at det går bra ;o) Tenk positivt og skipp alle innleggende som handler om å miste og sånn. Det gjør deg bare usikker og negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er til og med vanlig og vanligvis helt ufarlig med en liten blødning/brun utflod... fikk jeg vite... Så jeg tror vi alle skal prøve å slappe av. Skulle det være galt fatt så er det helt sikkert en grunn til at akkurat den babyen ikke klarte seg... Men som regel er alt fint, og smertene i nedre del er ofte bare livmoren som strekker seg litt hit og dit for å gjøre seg klar til å bli STOR!!! Jeg er motsatt med kvalmen...mest kvalm på ettermiddagen jeg...hehe... Men det kommer veldig ann på lukter i huset og hvilken mat som skal spises...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...