Ranveig R Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Det er ikkje så godt å vite kva som er best, men vi velger å bruke stelleproduktene til Babyline (Derma). Dei har i alle fall blitt "klarert" i forhold til farlege stoff og slikt. Veit ikkje om dei har andre solkremar enn faktor 25, men det skal i alle fall holde for oss som ikkje skal sydover i sommar.
nickoline og supermann Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Babyline er ikke bra nok i forhold til solbeskyttelsen. Vet ikke om jeg har den beste da. Har kjøpt Vichy og en fra Cosmica på Apotek. Så har jeg tenkt å kjøpe en spray. Den som ble best i test.Husker ikke hvilken i forbifarten
mamma til Tobias og 3små Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Var test på dette i siste Foreldre og Barn. Den som kom best ut og var parfymefri var Eucerin Junior Spray med solfaktor 40. Babyline beskytter ikke så bra mot UVA-strålene, og kom dårligst ut i test pga dette
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Jo høyere faktor jo mer kjemikaler er det i en solkrem. Kjøper man solkrem som er gode men da mindre faktor. Vi er i syden hvert år og jeg bruker cliniderm faktor max 16 til å begynne med på barna mine, etter 4-5 dager går vi ned til 8 og deretter 6. Jeg vil heller betale mer for solkrem og bruke mindre faktor enn en billig og 40..... men det er meg da!
Gjest Vims Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Ang testen i F&B så var Babyline sin vinner i fjor og taper i år. Generell kommentar til testene var at det ved fjorårets test ble lagt vekt på tilsetningsstoffer, og ikke beskyttelsesgrad. I år omvendt. Konklusjon: kremene som er tilsatt ting & tang beskytter best, de "naturlige" dårligst.... Jeg velger å smøre på det som ikke er tilsatt så mye, og heller huske at kremen kanskje bare har faktor 15 og ikke 25 (tror beskyttelsen var nedsatt 20-30% i forhold til merkingen).
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Bruker Babyline sin,selv om den kom dårlig ut i beskyttelse.Smører bare oftere,enn å bruke en solkrem som er tilsatt masse paraener og ulumskheter ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Bruker Ambre Solaire eller Loreal. De kom greit ut i begge testene. Ikke de værste på tilsetningsstoffer, og medium god beskyttelse. Ellers kan du jo også kjøpe soldrakt (Apotek/Lindex). Da blir det mindre smøring.
lifa og Eline Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Velger forsatt Babyline sin da jeg synes det er viktigs med en krem som er litt mer "sunnere" uten farlige tilsetningstoffer. Velger bare å ta jobben med å smøreoftere. Desuten når de ikke tester solkremene ut på alt på en gang, hvordan kan vi som forbrukere virkelig vite hva som egentlig er det beste produktet. Hva med alle de som ikke en gang er emd i testen? Selv om en krem ikke topper salgslisten kan den jo være vel så bra som mange av de som det selges mest av.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 oi, det var lav faktor på barn i sterk sol...?! Vi bruker aldri mindre enn faktor 15 på 5 åringen i syden, og enda høyere på minstemann. Vil iallefall ikke ødelegge huden deres i så ung alder. Selv er vi jo oppvokst med Natusan og det skal jo ikke være bra.... men det har nå gått bra. Vet ikke hva vi kommer til å bruke i år, men går nok på apoteket og kjøper noe der.
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 jeg bruker babyline til småtten her...har innarbeida at jeg smører ca hver time...mulig jeg smører for mye, men det var det mamma og pappa gjorde på oss når vi var små..så det er liksom bare innarbeida det...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå