Gå til innhold

Hur går det med eran amning?? Har ni nok melk?


Orris & Lille Sebastian

Anbefalte innlegg

Jag ammar min gutt som föddes 5 Maj men tycker inte att det går vidare bra:-(

 

han var stor när han föddes (4 kg 51 cm) och var väldigt sulten. Min melk kom inte förrän 4-5 dagar och det var ett litet helvete tills det fungerade. jag upplever att det inte finns nog med mjölk och får 2 gånger / dag fylla opp med tillägg 30-90 ml. När jag inte gör det så vill han ha mat igen efter ca 2 timmar. Detta är så frustrerande! Har alla nog med mjölk? Vägde han efter 2 veckor och han hade gått upp 500 gram då så det är inget problem. Känner bara för att kutta denna amning för att allt ska flyta bätte men har lovat mig själv att kämpa på!

 

Går det problemfritt för er andra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det melk til en hel armee:)

Må pumpe litt innimellom for puppene er så digre og harde.

Kjekt å ha litt i frysern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Jeg har oxo melk i bøtter og spann, og gutten min vokser og trives:) Har hatt masser av melk til alle tre barna mine, og melken har kommet tidlig hver gang.

Så jeg kan ikke klage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok melk. Har fått meg en liten matmons, la på seg 2 kg den første mnd... Fikk helt sjokk selv, men helsesøster sa det bare var positivt, han var lang og frisk og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde problemer med ammingen i starten. Fikk ikke melk før dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset, så var ganske så frustrert når vi reiste fra sykehuset. Det bar rett ned til apoteket hvor vi kjøpte tillegg og flasker. Av og til er lillegutt urolig, og for "husfreden" gir vi litt tillegg (mellom 40 og 80 ml, alt etter hvor mye han vil ha). Men, de fleste dagene går det greit, men jeg ammer stort sett hele dagen. Det er sjelden at det går så mye som to timer mellom hver amming, det er kun dersom jeg får ham til å sove, noe som er sjelden på dagtid. Stort sett ammer jeg gjerne hver time, blir ganske så sliten av dette. Har vært på helsestasjonen og han legger på seg bra, så tror at jeg har nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ikke så problemfritt hos oss. Vi må faktisk fylle på med tillegg fra flaske etter hver ammerunde. For uansett hvor lenge jeg ammer, virker han aldri helt fornøyd - og vil ha mer. I starten var jeg veldig frustrert og lei meg fordi jeg ikke greide å fullamme. Nå er det slik at gutten får hovednæringen fra flasken, og melka mi er vel som et kosttilskudd å regne. Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det oxo melk i brystene i bøtter og spam......he he.... jeg fikk faktisk melk i brystene ( kunne klemme ut ) før jeg ble gravid. så jeg hadde heller ikke problemer med melka da hun kom til verden, men om jeg sleit med såre pupper de 1. ukene? JA!

men begynner å bli ganske sliten, hun vil ha puppen 24/7, og ikke bruker hiun meg som smokk heller nei, hun svelger unna......har prøvd å gi ho mme, men hun tar ikke det + at hun ikke tåler ku melk .......så prøvde jeg å kjøpe mme fra apoteket uten kumelk, men nei da, hun er godt fornøyd med puppene her, så den slapp jeg...

men må innrøme at jeg kunne trengt litt pause fra amminga....he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her teller vi uke 8 og har gått over til kun morsmelkerstatning. Hadde planer om full amming men det går jo ikke alltid som man planlegger...fikk en prolaps i ryggen før fødsel og hadde enorme smerter. Lege mener smertene ga adrenalin i kroppen som stoppet for hormonene som skal få melken til å flomme. Strevet livet av meg de første 6 ukene, ammet, ammet, ammet hele døgnet. Poden økte ikke i vekt og ble bare mer og mer lik en fugleunge. Råd fra helsestasjon var bare å amme mer....men det hjalp jo ikke. Hadde ikke nærheten av melkespreng en gang, med pumpe tok det 1 time å få ut skarve 60-100 ml. Gikk over til å gi tillegg og gutten forandret seg over natten. Plutselig smilte han, sov bedre og la på seg. Etter å ha prøvd å få opp melkeproduksjonen i noen uker ga jeg opp. Det ble ikke amming på meg denne gang men det viktigste for meg er jo at gutten faktisk får nok mat. Og nå må jeg bare fokusere på det positive med flaskebarn, som at vi kan dra på turer uten at jeg trenger å slenge ut pupp, at han sover fra kl 20-04 hver natt og ikke minst at pappa og besteforeldre også kan gi ham mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...