Gå til innhold

vet noen Hvordan det er med sydentur når man er gravid??


Lillesmil:D

Anbefalte innlegg

Hei

vi skal to uker til syden til høsten, da er vel jeg ca 6 mnd på vei...

kan jeg sole meg som vanlig da eller er det skadelig tror dere.. andre ting jeg bør tenke på...??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du kan veldig gjerne reise til syden når du er 6 mnd.

Men om flyreisen er lang må du opp og gå litt i midtgangen litt av og til å røre på deg.

For om du som er gravid bare sitter i ro hele flyturen så høyt oppe i lufta øker det risikoen for blodpropp.

Og når du/dere ankommer syden må du bare passe på å drikke KUN flaskevann, samt også ikke spise uvaskede grønnsaker og halrått kjøtt.

 

Pass på at alt av kjøtt du spiser er godt stekt og at alle grønnsaker er godt vasket.

Og om du skal sole deg så bare sørg for å bruke en god og sterk solkerm, for solen er myye sterkere der nede enn her.

Men om du da som sagt bruker en solkrem med høy solfaktor skal dette gå helt fint ;)

 

Og om du vil bade så pass på å ikke bade for lenge, og ikke i grumset vann, som f.eks helt inne med strandkanten.

Og pass på å bytte til tørre, rene truser med en gang du er ferdig å bade, ikke ligg å sol deg i den våte bikinien/badedrakten.

 

Ja, tror det var alt.

Ja og som vi alle vet så blir vi gravide ofte fortere varme enn ellers, så pass på å ha et "skjulested" i skyggen som du kan rømme under av og til slik at du ikke blir overopphetet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig at du ikke blir for varm.Pass på å avkjøle deg ofte.overoppheting er ikke bra for den lille inne i magen.Pass på å få i deg godt med drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...