rødhette* Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 når de får mat, i stedet for melk? Altså, når de har fått middagsglass, når holder det å la han få vann å drikke etterpå i stedet for mme?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 jeg gir vann til middagen nå. Begynte med det da hun ble 6 mnd. Hun har lagt på seg helt som hun skal så jeg tror det har gått bra....
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Min drikker vann til middagen og har fått vann innimellom nesten hele livet sitt. Men kok det først. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1804974.ece
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2007 Tenkte gi vann med jevne mellomrom fra tidlig av, men det passer lissom aldri å gi det. For når han er våken skal han gjerne ha mat først Og da er han jo helt mett, og orker ikke noe vann også. Hs har sagt vi kan gi vann rett fra springen.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Det sier hs her også og vi har gjort det, men etter å ha lest denne artikkelen fikk jeg helt noia:)
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2007 Jeg kommer til å fortsette gi vann fra springen, jeg
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har alltid hørt at man skal koke vannet, så jeg har alltid gjort det...Noen sier jo at man ikke trenger det etter at barna har begynt å spise på leker og ting, fordi de også inneholder bakterier, men denne artikkelen i Aftenposten viser jo at det ikke er helt trygt for voksne å drikke vann fra springen, så da skal jeg jammen fortsette å koke det jeg. Koker også flaskene fortsatt, og snuppa er nå 7 1/2 mnd (bruker riktignok bare 1-2 flasker om dagen, så det er ikke noen stor jobb). Blir litt skremt om noen hs sier at man ikke trenger å koke vannet, for det har jeg hørt i mange år at man bør gjøre til babyer. Men er det rart man blir forvirret....trodde de hadde litt normer for ting de anbefalte, og ikke bare etter egne erfaringer..
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2007 Kvaliteten på drikkevannet varierer fra sted til sted, derfor ulike svar.
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Jo, men her går det jo for å ha veldig bra vannkvalitet da....men de nevnte uansett aldri det til meg på hs her :-)
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2007 Vi spurte hs selv. De nevner det vel ikke, fordi de fleste ammer, og de små har jo ikke behov for vann sånn sett. Siden vi bare gir flaske, sparer det oss for mye jobb.. derfor spurte vi.
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 Ja det er jo lettere å gi vann til måltider enn melk...og det er jo greit å begynne tidlig også, så de kan lære seg til å drikke vann. Snuppa her vil jo bare drikke vann fra flaske eller glass da....tutkopp var jo ingen god investering akkurat. Skal du på messa forresten (rødhette*)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå