<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 jeg ser ikke problemer i lammeskinn i sengen.. men ville ikke brukt det på denne årstiden. husk at en liten baby skal ikke ha det for varmt.
Lillegutt ble junibarn Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 tingen med lammeskinn er jo at det er bra sommer som vinter.:-)
25 mai Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Dette står på det lammeskinnet eg nettopp kjøpte: Spedbarn legger hurtigere på seg.Gråter mindre når de ligger på lammeskinn viser en undersøkelse ved Maternity hospital i England.43 kuvøsebarn ble pleiet på lammeskinn.Desse la markant på seg i forhold til kuvøsebarn på bomull.Barna som låg på skinn generelt gråt mindre,fallt fortere til ro etter amming og var roligere og mer oppmerksom før måltidet.Merinosaer har en langt finere og mykere ull og tettere pels enn andre kjendte saueraser og derfor perfekt til formålet. EG KJØPTE DET PÅ NØSTEBARNA.STR.L TIL CA 800 KR. Garantistempel på skinnet bekrefter at hvert enkelt skinn er godkjendt av Australian wool corporation for spedbarn.Ullfibrene klippes i jevn høyde.Viktig for å gi god støtte for kroppen til den lille.(ikke for mykt)minst mulig friksjonmot huden.Jevn pelshøgde hindrer også at barnet får ullhår i munn.Kan vaskes i maskina.Kjøp med eget ullvaskemiddel på nøstebarna om du kjøper det der.Barnet holdes i jevn temp.Derfor er det like aktueltpå den HETESTE SOMMER SOM VINTER.Syntetisk skinn som mange kjøper egner seg ikke til å ta opp fuktighet.gir ikke fra seg lanolin og forhindrer ikke friksjon mot huden.Kvaliteten er forskjellig etter skinnet du har.Hvis barnet gulper mye,legges en flanellsbleie under hodet.små uhell tørkes av m fuktig klut.Ellers skal kun skinnet luftes og ristes inn`/ute en gang i blandt.Ullens lanolin virker bakteriehemmende og skinnet vaskes derfor skjelden.Holder barnet varmt når det er kaldt på vinterdager ol.og holder barnet luftigere på varme sommerdager enn om det ligger nedpå tett bomull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå