♥Cherrypie♥ Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har hørt at engangstønaden om en stund skal heves med 100000kr, er det noen andre som vet noe om dette og eventuelt når? Er jo kjempegreit for oss studenter da som mottar disse stønadene før vi får fødsels stipend.. )
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 KRF ytret frempå at de syntes engangsstønaden burde heves til 130.000. Altså ikke noe forslag som ligger inne til behandling, og forhåpentligvis ikke noe som noen gang trer i kraft heller. Er vel kun et forsøk på å lokke til seg en ny gruppe velgere. Tror forøvrig ikke dette hadde vært noen bra løsning. Hvis folk som ikke er vant til å ha penger i hende får så mye penger på en gang klarer de neppe å disponere de riktig. Permisjonspenger til alle, selv om de ikke har vært i jobb i de obligatoriske 6 mnd, derimot hadde vært en bra ting.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Woho, 130 tusen...da hadde det virkelig vært lønnsomt å skaffe seg barn som student Ikke at ordningene er så værst i dag heller da, 80 tusen i stipend + 33 tusen i engangstønad er jo en del penger når man slipper å skatte for det. Tror nok det bare er noe å drømme om ja, høres ut som sånne "snart er det valg" utspill på lik linje med Venstres utspill om borgerlønn en gang i tiden...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 hoho. ja da skal jeg jammen med verpe mye de neste årene;)
♥Cherrypie♥ Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2007 man er jo dum om man får barn bare pga pengene..men okei..er nok sånn at det ikke kommer til å skje! typisk det men hadde jo vært okei å hatt litt ekstra penger da;-) 33tusen er bra det å! fikk jo masse babyting!)
ettie Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Obligatoriske 6mnd? Det er jo bare de seks første ukene som er forbeholdt mor vell? Jeg håper det trer i kraft jeg! 33000 er ikke nok til og dekke det babyen trenger før den kommer en gang, med mindre du er heldig og finne alt brukt da... klær, seng, stellekomode, badekar, flasker, pumpe, smukker, klær, bleier, osv... 130.000 er jo langt under hva en får utbetalt i permisjonspenger dersom man har en jobb med litt %. Heldigvis får vi litt i permisjonspenger vi som er studenter, men tenker helst på de som er arbeidsløse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå