Gå til innhold

hvis hodet ikke festa, hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, hva skjer da? kan ungen komme både i seteleie og hodeleie, vet man det på forhånd? Går fødselen som normalt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når hodet er festet kommer ikke babyen i seteleie, for hodete er festet godt nede i bekkenet ditt!

dette betyr at beibien ikke kan snu seg med hodet oppigjen. om fødselene går normalt går vel egentlig aldri ann å si på forhånd. Men det er veldig bra at babyen fester hodet sitt!

(ble litt rotete dette, men håper du ble litt klokere)

Skrevet

nå lurte jeg på hva som ville skje om hodet IKKE var festa..

Skrevet

Hvis hodet ikke er festet, så må du legge deg ned flatt hvis fødselen starter med vannavgang. Babyen vil da komme ut den veien som den lå da vannet gikk. Når vannet går, blir det straks mye trangere for den, og klarer ikke å snu seg så lett.

Skrevet

hahaha beklager leste ikke skikkelig spørsmålet!!

er ikke helt med i dag nei.. hohohoh

Skrevet

Hva hvis den ligger i tverrleie, går vel ikke an å føde normalt på den måten?

Skrevet

Som oftest forandrer ikke babyen leie helt på slutten (de siste 3-4 ukene), så ligger den med hode ned selv om hode ikke er festet så forblir den som oftest slik :-) Ingen av mine barn har festet hode før fødselen og i sist fødsel var lillegutt trykket opp i ribbena (altså ikke sunket ned i bekkenet engang) når jeg hadde full åpning. Vannet var fortsatt inntakt da og jordmor måtte til slutt da det, da datt han ned og kom ut poå 3 press. Akkurat det var vist ikke helt vanlig da i følge jormdor, men det var jo en normal fødsel sånn sett likevel. Hos fleregangsfødene er det minst like vanlig at hode ikke fester seg som at det gjør det og man føder like bra fordi om :-)

Skrevet

Tverrleie går ikke an å føde nei. Da vi de nok prøve snuing litt før termin og går ikke det må den tas med keisersnitt om den ikke snur seg selv. Dette kommer de til å følge opp på kontroller, ta det helt med ro! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...