Gå til innhold

Da har prinsessa kommet:)) (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev inn her på mandag, da satt jeg på sykehuset pga JM hadde sjekka meg tidligere på dagen da jeg hadde hatt noen 'tak' i magen (hehe, som var rier men som ikke jeg seff. ikke visste), Da hadde jeg ca.3cm åpning, og da ville hun at vi skulle dra med en gang pga lang vei til sykehuset og fordi hodet ikke var festa.

Vi tok det veldig med ro til sykehuset. Dro kl.3 på mandag. Par timers kjøring, og vi mista til og med ei ferge. Men fordi jeg var ganske rolig, så tror jeg sambo tok det hele med fatning også;)

Da jeg kom på sykehuset så tok de ny UL etterhvert pga høye sf-mål (43cm i uke 40+5 (eller 38+4) og hun kunne fortelle at det var myye fostervann der inne. (jeg har vært på mange ul pga høye mål, men ingen har sagt det der før, bare at ungen kom til å bli stor!!)

Vi ble skrevet inn på pasienthotellet til st.olavs sent på kvelden, med beskjed om å ta kontakt med føden om noe skjedde.

Hall 05 tirsdag morgen ble jeg skrevet inn på føden. Riene kom med ca 3 min. mellomrom. Ca.hall07 tenkte de å ta vannet første gangen, da hjertelyden til baby gikk ned ved hver rie. Men de ombestemte seg, da den tok seg opp. Og de ville heller vente og se om hodet festa seg. Men etter prøving av det meste i løpet av dagen, + MYE gåing (ikke godt med rier!!) ,akupunktur, klyster.. alt for å prøve å få hode lengre ned. Men neida, hun ville ikke!

13.30 på tirsdag bestemte de seg for å ta vannet for da begynte jeg å bli så alt for sliten at jeg nesten ikke visste att fram på meg selv. Riene hadde vært skikkelig regelmessig med knapt halvt minutt mellom, til å sige helt ut i 3 minutter.. Så da ville de ikke se at jeg skulle bli enda mer utslitt.

Det fossa fostervann! så det var ikke så rent lite nei. Riene tok seg fryktelig opp etter dette, de hagla på og var skikkelig harde. Fikk prøve lystgass, funka sånn passe. Men etterhvert spurte jeg om noe sterkere, men det fikk jeg ikke, det var plutselig for sent det. Husker hvor skuffa jeg var da. :P

Brukte lystgassen fryktelig intensivt etter dette. Da de gikk opp for meg at jeg ikke fikk noe annet måtte jeg bare bruke det jeg hadde ;)

Prinsessa mi kom ut 2 timer senere, kl.15.39. Hun var 49cm og 3155g. Og det nydligste jeg har sett hvertfall. Hun er virkelig til å spise opp. Og jeg tror aldri jeg har sett mer stolt person enn pappa'n:)

Revna litt under fødselen. Men ble da sydd fint igjen.;) Og de som trodde hun kom til å bli hvertfall 4 kg!! hah! Det var nok alt foservannet som hadde lurt alle;)

Rett etter fødselen, så tenkte jeg at det blir nok en god stund til neste fødsel. Og tenkte på alle som har sagt at "det er vondt der og da, men du glemmer det fort". Vel, jeg sa det at dette kom jeg ikke til å glemme så fort nei. Men nå, 5 dager etterpå, så tenker jeg også at dette var jammen verdt det. Jeg virkelig stortrives som mamma. Er skikkelig stolt. Hun liker ikke å sove så mye om natta da, men det gjør meg liksom ingenting. Ikke enda hvertfall:p

Vi dro hjem fra sykehuset etter 2 dager vi, da ville jeg hjem til meg selv. Og det var godt. Greide å slappe av mye bedre. Amminga går så det suser, og hun spiser og spiser:)

Det jeg tenker på i ettertid er at jeg kunne tenkt meg annen bedøvelse. Men fikk forklart etterpå under samtale om fødselen, at jeg ble ikke tilbudt noe annet pga at hodet ikke var festa, og da er det visst en annen risiko med å få medisin..Jaja. Jeg kan i det minste 'skryte' av at jeg ikke brukte annet en lystgass!! *hihi*

Da er jeg ferdig her inne på 3.tri. Og skal bare kose meg fremover nå. var nok mest sannsynlig da at jeg hadde rett alikvevell ang. termin;) Jeg trodde 18.mai, men ble flytta til 2.juni. Men jenta kom 22.mai hun;) Gled dere damer, til å få skatten deres. Er virkelig verdt alt slit i 9 mnd. + fødsel!!:)))

Navnet blir Mina Elvire:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye & masse lykke tll med din nyfødte datter!!! :o))

Skrevet

Gratulerer så masse :):)

Skrevet

Hurra hurra hurra hurra och grattis!

Stort lycka till, till hela den nya lilla familjen i trønderlag :)

Kramar från Malaysia

Skrevet

Gratulerer :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta. Kos dere masse masse fremover :o)

Skrevet

Gratulerer med tulla di!

Skrevet

Gratulerer:):) Klemma fra mæ å samboern...

No e vi der du va, hehe. Vente vente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...