Gå til innhold

ta med på sykehuset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke pakket enda er bare i uke 33...

kommer vel til å ta med meg noen kose klær, kjoler, sandaler , natt tøy, sminke, hårføner, babyklær

tja og ting som man må ha ....

Skrevet

Har heller ikkje pakka bagen enno (men har laga klar toalettmappa) Eg kjøpte nye toalettsaker så eg ikkje gløymer noko, så no ligg det klar ny tannbørste, shampoo og alt slikt i toalettmappa)

Fekk tips om å pakke ein liten "fødebag" oppi barselsbagen, slik at det er lett å finne fram kjeks eller fotoapparat, og ein slepp rote gjennom heile bagen for å finne ein liten ting.

Her er lista mi:

BARSELSBAG:

joggebukse

ammebh + innlegg

singlet, ammetopp

flipflops

nettingtruser + nokre vanlege truser

sokkar

shampoo+såpe

tannbørste+tannkrem

bodylotion

deodorant

brystvortekrem

bind (sånne store Saba-bind, dei er mjukare enn libresse/always *grøss* plastikk+sårt underliv høyres helvete ut for meg)

lader til mobil og fotoapparat

notisbok+penn

hentesett til chiquitin (body, genser, jakke, hue og ullteppet eg har strikka)

FØDEBAG:

sportsdrikke

kjeks eller bollar

oppskoren frukt (?)

matpakke+drikke til meksikanaren

vannflaske med sportstut

mobil

kamera

mp3

telefonkort (til å ringe utlandet med, må jo ringe til Mexico med dei gode nyhendene med ein gong)

I tillegg kjem meksikanaren til å pakke sin eigen lille bag i tilfelle vi er heldige og får familierom :)

Skrevet

Har pakket:

1 kosedress

1 joggebukse

3 singleter

2 bomullsgensere

2 par sokker

innesko (badesko, kjekt å ha noe i dusjen tror jeg...)

2 amme-BH (2 str)

ammeinnlegg papir+ull

nettingtruser

toal.saker

hårstrikk

leppepomade

Har i tillegg en liten veske med henteklær og en ren mammadongeri/genser, tenkte pappan kunne ha den med sammen med bilsetet når vi skal hjem.

Morgenkåpen tar for stor plass, og om natten bruker jeg sykehusskjorte tenker jeg. Har pakket om ørten ganger, men nå får det holde. Er jo ikke snakk om mange dagene, men godt å ha noe rent tøy når man får besøk, blir sikkert litt søl med ammingen, he-he...

Skrevet

Dæven...!

Alt dette har eg ikke tenkt på!

Godt å få råd om sånt; det må jo være litt fortvilende å ikke ha det nødvendigste når en ligg der, fast i fødeposisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...