Gå til innhold

Hva beregnes permisjonspengene av?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg jobber i en turnusordning, og får turnustillegg. I den forbindelse lurer jeg på: Hvis jeg skal regne ut 80% av lønnen min, skal jeg regne ut fra hva jeg tjente i fjor eller skal jeg regne ut fra grunnlønnen.

 

Et annet spørsmål: Hvor mye er barnetrygden på når du har et barn?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal regne ut fra det du tjente i fjor, men de ser oxo i fra de 3 siste årene.

Du finner mer info på www.nav.no

Skrevet

De regner ut gjennomsnittet av det du har tjent de siste 3 mnd (når du sender inn søknad om permisjon), og da 80% av dette. I mitt forrige svangerskap ble det ihvertfall gjort slik. Og det ble da regnet ut fra utbetalt lønn (grunnlønn, skifttillegg og det hele).

Barnetrygd = 970 kr.

Skrevet

Ja, det var da enda godt. Sitter å regner på hvor mye jeg taper på å velge 80% lønn, og det hjalp veldig at de ikke regner ut fra grunnlønnen, samtidig som jeg liker dårlig at de tar gjennomsnittet av de 3 siste årene. Har jo godt opp en del de siste årene.

Er det noe annen støtte man får enn barnetrygden som jeg ikke har tenkt på. Jeg og samboer er i full jobb begge to.

Skrevet

Nei, gjennomsnittet av de tre siste MÅNEDENE. Så da gjelder det å jobbe mest mulig i en periode og så sende inn søknad med lønnsslipp fra disse mnd.

Ellers er det ingen støtte.

Skrevet

Jippi.. Jeg leste feil. Fantastisk. Jeg har akkurat gått opp 18 000. Helt fantastisk det der..

Har dessverre ikke mulighet for overtid ellers hadde jeg flytta inn på jobbe.. hehe..

 

Tusen takk for oppklaringen:)

Skrevet

Så bra :-D Deilig med mer penger en beregnet.

Skrevet

Dette er det ingen regler for. Jeg måtte krangle som bare det med jobben min forrige gang. Fikk altfor lite, så tilslutt gav nav meg masse etterbetalt. Ble noen tusen ekstra i mnd. Jobben min (kommunen) sier det kommer an på,, tjener du det samme hver mnd er det jo det samme, men med meg regnet de for et år og tok med mnd jeg hadde hatt ferie som dro ned veldig. Husker ikke helt ,men det var bare surr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...