Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Hei Jeg jobber i en turnusordning, og får turnustillegg. I den forbindelse lurer jeg på: Hvis jeg skal regne ut 80% av lønnen min, skal jeg regne ut fra hva jeg tjente i fjor eller skal jeg regne ut fra grunnlønnen. Et annet spørsmål: Hvor mye er barnetrygden på når du har et barn?
conney skal ha nr 2:) Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 du skal regne ut fra det du tjente i fjor, men de ser oxo i fra de 3 siste årene. Du finner mer info på www.nav.no
Propellmamma til 2 Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 De regner ut gjennomsnittet av det du har tjent de siste 3 mnd (når du sender inn søknad om permisjon), og da 80% av dette. I mitt forrige svangerskap ble det ihvertfall gjort slik. Og det ble da regnet ut fra utbetalt lønn (grunnlønn, skifttillegg og det hele). Barnetrygd = 970 kr.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Ja, det var da enda godt. Sitter å regner på hvor mye jeg taper på å velge 80% lønn, og det hjalp veldig at de ikke regner ut fra grunnlønnen, samtidig som jeg liker dårlig at de tar gjennomsnittet av de 3 siste årene. Har jo godt opp en del de siste årene. Er det noe annen støtte man får enn barnetrygden som jeg ikke har tenkt på. Jeg og samboer er i full jobb begge to.
Propellmamma til 2 Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Nei, gjennomsnittet av de tre siste MÅNEDENE. Så da gjelder det å jobbe mest mulig i en periode og så sende inn søknad med lønnsslipp fra disse mnd. Ellers er det ingen støtte.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Jippi.. Jeg leste feil. Fantastisk. Jeg har akkurat gått opp 18 000. Helt fantastisk det der.. Har dessverre ikke mulighet for overtid ellers hadde jeg flytta inn på jobbe.. hehe.. Tusen takk for oppklaringen:)
Propellmamma til 2 Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Så bra :-D Deilig med mer penger en beregnet.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Dette er det ingen regler for. Jeg måtte krangle som bare det med jobben min forrige gang. Fikk altfor lite, så tilslutt gav nav meg masse etterbetalt. Ble noen tusen ekstra i mnd. Jobben min (kommunen) sier det kommer an på,, tjener du det samme hver mnd er det jo det samme, men med meg regnet de for et år og tok med mnd jeg hadde hatt ferie som dro ned veldig. Husker ikke helt ,men det var bare surr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå