Gå til innhold

Når kan jeg fortelle de nærmeste??


reseret

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg er litt uenige her. Han mener vi må vente til tre mnd er gått, men det er vel ikke nødvendig å vente så lenge før man forteller til nærmeste familie og kanskje bestevenninen din!! Er enig med at man ikke skal fortelle gud og hvermann før det har gått tre mnd, men man trenger jo også råd og støtte fra f.eks mamma'n sin. Sitter å surfer på nettet i timesvis for å finne ut av hva jeg må gjøre og hva jeg ikke må gjøre, spise osv. Det hadde vært en stor fordel å snakke med noen som har født og som vet hva som er viktig under svangerskapet. Hva mener dere? Har dere fortalt de nærmeste?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist gang jeg var gravid fortalte jeg det til mine to nærmeste venninner samme dagen som jeg testet. Hadde tenkt å fortelle det til familien i forbindelse med at de kom på besøk, jeg ville da ha vært 9 uker på vei. Jeg bor i utlandet, og ville helst fortelle det ansikt til ansikt. Jeg mistet i uke 7, og da var jeg veldig glad for å ha venninnene mine til støtte, og samtidig lettet over at ikke så mange visste om graviditeten. Jeg har ikke fortalt noen det ennå denne gang, venter til jeg får det bekreftet hos lege.. Tror det er veldig individuelt hvem man forteller det til når, alt etter hvem man føler seg sterkt knyttet til og hvor åpen man er.. Men det kan være godt å snakke med noen "ekte" mennesker som kjenner deg godt, og ikke bare med andre i samme situasjon på nettet, selv om det også hjelper på!

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte mamma, pappa og mine 4 beste venninnerr idag, samma dag som som testen var positiv, hehe.

 

Grunnen er enkelt og greit at jeg mistet i desember, og er helt avhengig av å ha de å prate med hvis det skulle skje igjen. Dessuten som du sier, fordel i forhold til råd og vink.

 

Men resten må pent vente 3 mnd, for meg blir det 20 juli.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til familien når vi var 9 uker sist. Alle hadde skjønt det pga en familiefeiring hvor jeg ikke drakk....Er typisk at sånne ting avslører. Ellers kommer det jo an på hvor tynn man er og hvordan man kler seg. Kommer nok ikke til å klare å holde det så veldig lenge denne gangen heller, har hørt man får tidlig mage når man skal ha nr2. Enten vil de vel se magen,eller at jeg plutselig begynner å kle meg posete! Er vel veldig forskjellig fra person til person! Noen sier det med en gang og andre senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...