Gå til innhold

Bruker alle +/- 100.000,- på bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er helt villt jeg. Har dere spart opp dette på forhånd eller får dere store gaver fra foreldrene deres?

Selv har vi vel egentlig bedre råd enn våre foreldre våre og kanskje vi skulle klart å spart opp en slik sum + det vi har, men jeg ønsker ikke å bruke alle sparepengene våre som vi har spart i mange år på en kveld.

Greit nok. Det er en meget spesiell dag og jeg har drømt om denne dagen siden jeg forstod hva et bryllup var.

Men syns 30-40 tusen er mer enn nok å bruke jeg. Men forstår at jeg får ikke mye for det..

(og personlig ønsker jeg heller å kutte gjestelista enn å gjøre sinnsykt masse selv. Har vært i bryllup der brudeparet er utslitt når dagen kommer og det ønsker jeg ihvertfall ikke, selv om de har vært kjempefornøyde selv da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har ikke råd til så dyrt bryllup i allefall. er strålende fornøyd jo mindre jeg klarer bruke på hele greia. kommer nok mellom 40 og 50 stk tenker jeg, men vi kommer feks ikke til å ha levende musikk under middag og fest og heller ikke noen dyrdyr brudekjole.

Skrevet

Alle bruker ikke så mye penger på et bryllup. Vårt bryllup kom på ca 40 tusen. Vi var 45 stk. Det kommer jo helt ann på hva du gjør ut av ting. Har du kjente som kan gjøre ting er jo det bra.

( kokk,konditor,fotograf osv.) Det er jo masse du kan gjøre selv uten å bli utslitt på selve dagen.

Skrevet

Ja, det er mye penger, men det varierer jo veldig hvor mye folk bruker da. Selv skal vi ha 66 gjester, og vi hadde et budsjett på 70 000. Men med bryllupsreisen og diverse andre ting, ser det ut til at vi kommer opp i 90 000. Da får vi tilsammen 30 000 av våre foreldre, resten betaler vi selv av oppsparte midler (skatte- og feriepengene fra i fjor).

Vi har ikke valgt å kutte gjestelista, da gjør jeg heller mye selv. Ja, det er litt slitsomt til tider, men jeg gleder meg over å kunne ha masse familie og gode venner rundt meg på min store dag:)

Skrevet

Vårt bryllup ser ut til å komme på ca 30 000, det.. Og da har vi ikke spart på noe. (Men ønsket ikke noe stort bryllup, så skal ikke ha mer enn 15 gjester...)

Skrevet

Alle legger opp sitt bryllup slik det passe dem:) Jeg ser ikke noe sinnsykt i verken å ha høy- eller lavbudsjett bryllup. Som nevnt... indiviuelt..

For oss er bryllupsdagen en dag hvor vi vil ha ting akkurat som det passer oss! Både når det gjelder klær, stæsj og gjester. Så ja.. det blir dyrt, men vi er godt etablerte og betaler alt selv. Vi betaler av inntekten, sparepenger og involverer ingen andre i "pengestyret". :=)

Skrevet

vi har satt opp budsjett og har grense på 100.000. da får vi over halvparten av svigers og resten betaler vi vel selv.. men hadde vi ikke fått så mye hadde vi ikke brukt så mye...

Skrevet

Vi kommer til og bruke ca 15.000.

Men vi har da vært heldige for min mann`s tante skal da lage mat og har fikset gratis lokale for oss+ at min mor ordner med blomster dekorasjoner.

Vi kommer til og være ca 60 stk totalt.

Vi gjør det hele da ganske enkelt, med en venn av oss som fikser musikk og det blir ikke åpen bar. Serverer kun vin og øl til maten for di som vil ha det.

Men ut i fra hvor mye alt koster så skjønner jeg godt at det kan gå ganske mange 1000-lapper til et bryllup.

Skrevet

Hei!

Vi bestemte oss i januar 2006 at vi ville gifte oss i 22juli 2006. Så vi satte igang og spare til dette. Vi bestilte kirke i Danmark og hotell til og holde festen på. Vi bestemte oss for at vi ikke ville spinke og spare på noe, men kunne få alt det vi ville ha på den store dagen. Hele gildet kostet oss ca 120 000 danske kroner og det var et utrolig flott bryllup med alt man kan tenke seg! Vi hadde 46 gjester og vi gjorde ikke noen ting selv, alt vart ordnet for oss! Deiligt! Vi betalte hele summen selv, vart ikke sponset av noen! Men det var verdt hver en krone vi la i det! Bryllups reisen har vi vel og merke ikke planlagt enda :)

mvh

Skrevet

Vi endte opp på ca 40 000. Inkludert alt unntatt bryllupsreisa. Vi fikk 20 000 fra mamma, hadde spart opp litt selv. Sydde kjolen selv, det sparer man jo en god del på. og så ønska vi oss penger i bryllupsgave, sånn at vi kunne ha et så stort bryllup vi ville og kose oss på bryllupsreisa. Stor suksess

Skrevet

Vi setter til side 5000 kr hver av lønningen i et år - det skal holde i massevis til både bryllup og bryllupsreise. Regner med å komme på max 50 000 for bryllupet - da spanderer svigermor drikken. Bryllupsreisen kommer i tillegg,

Skrevet

Nei - bruker absolutt ikke så mye på bryllupet vårt. Vi har et budsjett på 50000 - inkludert bryllupsreise. Sannsynligvis kommer regninga på 30000-40000, da vi lager mat selv (fordi vi har lyst, ikke for å spare penger), har billig lokale, jeg ønsker ikke noe dyr kjole og vi kommer til å bo gratis i familieleilighet i Spania for reisen. Vi har ikke så mange gjester (20-25) og vil få litt hjelp av mine foreldre - drikke og taxi til gjester. Har ikke lyst å spare på noe, men har ikke noe dyr smak og ønsker et koselig, uformelt bryllup - er ikke alle som drømmer om et hvitt storslått rosebryllup.

Skrevet

Jeg har tenkt å bruke ca. kr. 5000 på et veldig enkelt bryllup!

Skrevet

Vi kommer opp i ca 30000 (men max 35000). Vi skal være 25 til middag og 45 til kaffe. Vi sparer heller ikke på noe, men vi kjenner mennesker innenfor de rette gruppene :) Frisør, kokk, fotograf, blomsterdekoratør osv osv. Dessuten dekker vi ikke alkoholen. Jeg mener også at bryllupsfest til 100000 er for mye , men også at det er opp til hvert enkelt brudepar , og derfor synes jeg at de som ønsker å legge den type sum i bryllupet sitt må kunne gjøre det. For vår del har vi som sagt vært heldig med det meste og vi har ikke kjøpt det dyreste av det dyreste. F.eks sko til brudgommen 199 på økonomisko og dress til brudgommen (med skjorte, 2 slips, belte og sokker inkl i prisen) fra Dressmann til 3000. Det trenger ikke å bli så sinnsykt dyrt om man er litt prisbevisst. Vi får maten fra DEN beste restauranten i byen vi bor, catering har vi valgt og derfor er den billig også (max 4500)

Skrevet

Vi bestemte hvordan vi ville ha det og tok valg i forhold til hva vi ønsket oss. Det ble en del penger av det (120 000?), men det ble et slikt bryllup vi hadde ønsket oss. Deilig mat, fine klær til oss begge og barna, musikk, frisør, fotograf, kake...

Vi er eldre enn gjennomsnittet er når de gifter seg, så for oss var ikke gamle tanter og onkler naturlige på gjestelisten. I stedet inviterte vi de vennene vi er mest sammen med og er mest knyttet til og kun søsken og foreldre fra familien. Totalt ble det i overkant av 50 gjester. Vi ønsket ikke (og hadde ikke tid til) å gjøre masse selv og det var deilig å reise bort og komme til dekket bord og kunne overlate ansvaret fullt og helt til andre.

Skrevet

ja vårt bryllup vil nok koste rundt 100.000 totalt, men vi får det meste av våre forledre. det er veldig viktig for oss med et flott bryllup hvor vi slipper å gjøre eller tenke på noe selv...bare nyyyte hele dagen. Og ville for all del ikke ha maten på store sølvfat som blir sendt rundt, hvor gjestene selv må forsyne seg. Ikke ta det personlig, men det blir litt harry for min del.

Skrevet

ener ikke hvor mye vårt kommer på.. vil ha alt, men samtidig ikke bruke mye penger.. tror faktisk ikke det blir så ille til slutt. veldig spent på hva det hele kommer på.. men slik blir det for oss:

- kjole til meg: kjøpt brukt på finn 5500kr

- dress til sambo: kjøpt på salg 999kr

- lokale hele helgen: 2000kr

- fotograf: 5000kr + de bildene vi velger å forstørre

- frisør til meg: svigerfar betaler

- mat: blir koldtbord som vi lager selv. max 5000kr

- bryllupskake: mamma lager. hun er superflink

- band: mamma spanderer

- blomster: 400kr for en hel haug. kjenner ei som er dekoratør og skal sette sammen alle blomstene og brudebuketten

- hotell: 1500kr

- bryllupsreise. 3500kr

- ring til meg 1900kr

- bil til å kjøre oss i + sjåfør: gratis

- dress til gutten vår + sko: 800kr

- sko til meg: 700kr

- servitører: 500

- bordkort og invitasjoner: 400kr

dette er det vi har foreløbig og er oppe i 28199kr

syntes ikke det er så ille med alt vi har fått.. er mer småtteri som mangler.. så kansje det kommer på 35000kr? spent på å se hva det blir til slutt.

Skrevet

Vi er bare 13 stk - og hele bryllupet vårt, alt inkludert jeg mener absolutt alt; hotell/mat/drikke/kaker/kaffe/overnatting for gjestene/alle klær (brud/brudgom/brudepike), hår/sminke osv - kommer på 35.000,- totalt! Er kjempefornøyd med det!!

Gifter oss den 14 juli -07 - tenk "bare" 6 uker til - gleder meg veldig!!!

Klem fra

Skrevet

Vårt bryllup kommer til å ligger på ca 50 000

Lykke til jenter :)

Om 3 uker på denne tiden er jeg gift :P

Skrevet

Vi bruker mellom 40-50 tusen for alt. Vi skal ha ca 30 gjester!

Skrevet

Oi, det er en snittpris på nesten 2700! Men jeg vet av egen erfaring at snittprisen blir høy når man har få "hoder" å dele på...

Skrevet

Jeg har nå lest igjennom alle innleggene her, og ser at snittprisen varierer veldig. Jeg er enig med siste innlegg at snittprisen ofte stiger hvis man har få gjester. Men det handler kanskje først å fremst om parets økonomi tror nå jeg. Vi skal ha 150 gjester og kjøper det vi ønsker av ting/tang, de klærne vi vil ha uavhengig av pris og skal ha levende musikk og åpen bar i lokalet. Men det kunne vi selvfølgelig ikke ha gjort hvis vi ikke har hatt rå til det. Regner med ca 100 000, men det blir det det blir! Bruker sparepenger og lønn/feriepenger/skattpenger.

Skrevet

Nå skjønner jeg at vi har et dyrt bryllup enda vi får masse gratis, og masse til vennepris, så koster det jaggu mye penger likevel.

bare maten til våre gjester koster 30.000,- Men vi er nesten 100 til bords, så det skulle vel kanskje bare mangle???

i tillegg kommer alt det andre

kjole

dress

sko

sko

klær til ungene

musikk

invitasjoner

bordkort

blomster

og vi skal ikke på reise for det har vi jo ikke penger til :-)

jeg tror det blir fint jeg, men det føles jo helt vilt å bruke flerfoldige tusen på en fest.... men det er verdt det...

ones in a lifetime.

men vi får halve budsjettet av foreldrene våre, og har spart opp resten selv.

:-)

Skrevet

Hei!

Siden min kommende mann har vært student i mange år har vi spurt pent om svigers kan ta drikken og min fam. maten.Dette har de sagt ja til.Vet vi er heldige med det,for det er absolutt ikke alle som for hjelp til bryllup.Ellers har vi vært kreative.Ender vel opp med å betale rundt 40000,- selv og da blir det utrolig flott,hvor ingen kan se at vi har snudd på krona:)Reise blir det ikke.Hverken tid eller råd.

Skrevet

Vet ikke hvor mye vi skal bruke på bryllupet, men det blir ikke så mye. Vi skal bare i kirken. Skal ikke ha noe fest etterpå... Så det vi kommer til å bruke penger på er ny dress, kjole, bilder... ja, det var vel alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...