Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare i 13 svangerskapsuke og synes, utrolig nok, at jeg kjenner liv. Vet at dette er unormalt tidlig og at det i prinsippet ikke skal kunne väre mulig! Er 2.gangs. Forrige graviditet kjente jeg også liv veldig tidlig, rundt uke 16-17 og da kunne også mannen min kjenne det utenpå magen. Jordmoren min mente at det ikke kunne väre spark han kjente utenpå magen, men jeg VET at det var det!!

Noen andre som har kjent spark tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente også liv allerede i uke 13. :)

Jeg trodde det ikke da siden det var så tidlig, men har skjønt det senere at det må være det jeg kjente da for har kjent det siden. Nå er jeg i uke 22 og kjenner tydlige dunk, kjempe spennende! :)

Skrevet

Jeg kjente også liv veldig tidlig forrige gang, da var jeg andregangs. Uke 13 forrige gang. Denne gangen vet jeg ikke helt om jeg har kjent noe, har liksom ikke tid til å kjenne etter;)

Skrevet

kjente li 13+2 eg ..ikkje uten på då..men en pittelite dult :) kjenne det ikkje kver dag, men innimellom

Skrevet

jeg kjente liv allered i uke 14 :-) var liksom som en sommerfugl som kila meg...hihihi :-)

Skrevet

Ok, så jeg er ikke HELT på bärtur altså:-)

Skrevet

jeg kjente liv hver dag fra uke 16:)

nå buler magen i alle retninger:) (26+3)

Skrevet

heisann:) jeg kjennte bobling allerede i uke 13 (2.gangs fødende jeg og). Er nå 17.5 og har kjennt spark hver dag i 2 uker. Ser utenpå magen når ungen sparker og pappaen kjenner det veldig godt han også! Har ikke vert på ultralyd enda, så kan hende jeg blir flyttet fram..men sån er der her i hjemmet i alle fall:)

Skrevet

Joda, visst er det mulig! Jeg begynte å kjenne liv i uke 12. I første svangerskap var det i uke 15. Du vet selvfølgelig selv best om det var spark du kjente og det er jeg overhodet ikke i tvil om at det var!

Vi får nyte følelsen! :-)

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og kjenner ikke noe liv ennå :o(

Har sett på ultralyd at alt er såre vel med den lille da...men savner litt liv, ja

Skrevet

glemte å si at jeg er 20 uke...

Skrevet

Jeg må si at jeg blir litt småsjalu på dere.Jeg er 15+5 idag,og kjenner ingen verdens ting.He he he,skal si at jeg virkelig pröver å kjenne etter også,men ikke noe skjer.

Jeg får vist vente litt til.

Skrevet

Jeg var i uke 13 da jeg kjente " noe" ....

Skrevet

Jeg begynte også å kjenne bevegelser i uke 13 denne gang. Sist så var det vel ca i uke 17-18 de begynte. Tror nok det er letter for oss som har ett eller flere svangerskap bak oss å kjenne, vi vet jo hva vi skal kjenne etter. Er nå i uke 27, og det bobbler nesten over noen ganger. Han har merklig nok lagt deg på akkurat samme plass som snuppa og sparker kraftig til i akkurat samme to ribben.

Skrevet

Først da jeg var 13 uker på vei, så tok det en hel uke til neste gang, nå uke 14, men kunne kjenne at de små sparkene var litt sterkere. Moro:)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 14 (er 2.gangs)

Da vare det bare innimellom jeg kjente det, ikke hver dag....

Nå er jeg 18+5 og kjenner liv hver dag :) Herlig!!

Skrevet

Akk. Litt sjalu her også;)

Er 15+5, men har ikke kjent noe bevegelse... Dvs hadde en kveld hvor jeg fikk en liten "leamus"følelse i magen, men vet ikke om d faktisk var det eller ønsketenkning:)

Det kommer vel snart for oss andre også:)

Skrevet

Jeg kjente liv i fra uke 12-13.. trodde ikke at det var barnet, men jordmora kunne garantere at d var det..da jeg beskrev det som luftbobler...

Skrevet

er førstegangs og kjente liv første gang i uke 16 er i uke 19 nå og kjenner noko kvar dag kor mykje variere, men litt er det så og si kvar dag, av og til kommer det mangen tette og da kjennes det ut som babyen min danser i magen, trur eg har ein aktiv krabat som kommer til å bli kjekt å springe etter om nokon år..

Skrevet

Har ikke tørt å nevne det for noen andre enn sambo , men jeg kjente liv i uke 12-13 . Godt at det ikke bare er meg .

Skrevet

Hei!

Det er overhodet ikke umulig at du kjenner liv i uke 13 :) spesielt med tanke på at du er andregangsfødende. Jeg venter nr 1, begynte å kjenne liv da jeg var 14 uker på vei, men skjønte det ikke før uke 15:) nettopp fordi det var første barn. Men med tanke på hva sa jordmor til deg da du var gravid først, der er jeg ganske enig. Så tidlig går det ikke an at andre enn deg kjenner liv, spesielt hos førstegangsfødende. Jeg er nå selv 22 uker på vei, har kjent liv lenge, og selv de sterkeste sparkene kunne ikke mannen min kjenne. Det må man nok vente med litt til, selv om jeg skulle ønske at han kunne oppleve det og allerede nå :)

Skrevet

Hei Salma78!

Takk for svar! Vet at det höres utrolig ut at mannen min kunne kjenne det fra utsiden, men det er faktum! Husker det som om det skulle väre i går. Lå på stranden, rett ut på et badehåndkle og kjente at det sparket. Mannen, söstern min og en kusine hold hånden på magen etter tur og de kjente alle sammen disse små sparkene. Antagelig er dette veldig individuelt.

Klem fra

Skrevet

Jeg kjente liv for første gang på torsdag, bikket 14 uker nå i helgen. Kjente den berømte fuglevingefølelsen som folk snakker om. Kjempe koselig, holdt på å gå av hengslene på jobb! Kjente noe i sted også, men har ikke kjent noe i mellomtiden, men det er godt å kjenne at noe skjer inni der, men det er nok ikke ofte småen sparker i riktig retning ennå, har jo fortsatt god plass! Men alle små "tegn" er jo en fornøyelse!

Skrevet

Må si meg enig med salma her!

Skrevet

Kjente noen som levde inni der i uke 14 ca (noen som dytta).. men hadde allrede kjent de berømte luftboblene 1-2 uker da.. Nå er jeg i uke 19 og kjenner liv stort sett hver dag :) Og det er min første...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...