Gå til innhold

Hemorider og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Litt pinlig dette her, men lurer på om det er vanlig at hemorider forsvinner før fødselen starter. Har vært plaget med hemorider de siste ukene, og de salvene jeg har funnet på apoteket har ikke hjulpet noe særlig.

Jeg har ikke noe særlig lyst å ligge der med bena i vinkel med hemorider på utstilling heller.... Noen som vet, eller noen som har noen råd for hvordan jeg kan få disse ekle greiene til å forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke allerede har, så prøv alcos anal. og bruk den hele tiden. den virker, men er treig. max effekt etter 4-6 uker. bruk den morgen som kveld, og hver gang etter do besøk.

God hygiene hjelper oxo.

Og gå på do når du må på do. hvis du kniper igjen så gjør det bare vondt verre.

Men dete r veldig mange som føder med hemorider, og jeg har aldri hørt noen som ser på det som et stooooooooooooort problem.

Skrevet

Bruk stikkpillene også, så går det litt fortere. Jeg ble ikke bedre før jeg begynte med dem.

Jeg kommer også til å fortsette og bruke både stikkpiller og salve helt frem til fødselen. For å forhindre tilbakefall. Er ikke veldig ille plaget da, men redd for at det skal bli ille hvis jeg slutter, og det vil jeg i hvertfall ikke!

Drikk masse masse masse vann slik at du ikke blir hard i magen.

Jeg har ingen problemer med å gå på do til tross for hemoroidene, heldigvis. Skjønner det er slik at noen får vondt.

Lykke til;)

Skrevet

når får man hemorider og hvorfor??? er det noe alle får eller..

Skrevet

Jeg har ingen nå, men fikk kjempevonde under fødselen forrige gang, det trykker jo veldig voldsomt der også under fødselen, tror folk på sykehuset har sett det meste før....

Skrevet

Jeg har prøvd alt uten resept, men ingenting har hjulpet meg.

Til slutt fikk jeg resept på noe som heter Xyloproct, stikkpiller og krem, og DET hjalp! Det inneholder kortison, men er visst greit å bruke på slutten av svangerskapet. Jeg var i uke 34 da jeg startet med det.

Det beste med Xyloproct er at den inneholder et smertelindrende middel i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...