Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. mai 2007 #26 Skrevet 27. mai 2007 Ja, jeg ble ganske irritert - både fordi jeg ikke vil at fremmede mennesker skal ta på snuppa OG fordi det skremte vettet av henne, stakkars.
Maisie Skrevet 27. mai 2007 #27 Skrevet 27. mai 2007 Har selv en kolikkunge, og hadde blitt temmelig arg hvis noen hadde vekket ham bare for å kjefte på meg. Hun hadde nok fått en kraftsalve tilbake. Sa du noe til henne eller? Kjenner jeg får lyst til å lange ut en imaginær rett høyre til sånne dustekjerringer. Hehe.
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 27. mai 2007 #28 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har fått høre det mange ganger når jeg har bært vesla i mei tai eller sjal. "Å herregud, du kan da ikke bære barnet slik! Tenk, hun får da ikke puste med ansiktet begravd i dine klær!" Jeg passet jo godt på helt til hun var stor nok til å ha hodet ut! Enda bedre: "Er babyen din bare FIRE UKER GAMMEL?!? Og du drar den ut av huset?!? Så babyen skal bli syk for at du skal få kose deg på butikken?!? Tenk på trekken kvinne!!!!" (da lå vesla i vogn, og jeg var på MATBUTIKKEN) Jeg møtte henne med et: Selv om jeg har en baby, så må jeg faktisk spise! Jeg har også fått kjæft pga. flaskemating på café. Vesla mi var så dysmatur at hun ikke greide å die, så hun fikk MM på flaske. "Du må da amme barnet!!! Hva slags mor er du egentlig som foretrekker å ha fine bryster fremfor å amme barnet ditt?!?" Henne var det tett før hun fikk en på tygga! Jeg fulltidspumpet, og vente vesla til å suge. Hun fikk høre historien, (vesla ble født 37+0, og veide 2290 gram, og døde nesten under fødselen) Og da presterte hun å si "Herregud, det gjør deg ikke til en bedre mor at du ikke greier å holde babyen i magen lengre!!! Slike kvinner skulle ikke hatt barn!" Da fikk hun en på tygga.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 28. mai 2007 #29 Skrevet 28. mai 2007 BARE tullprat! Helseteppene puster! De er lagt med små hull i, slik at luft slipper gjennom om foreksempel barnet klarer å trekke det over anisktet. SÅ det med at en kveler barnet ved å henge helseteppet over åpningen på vogna er bare tull! Så ikke bry dere om disse gamle damene! De er bare ikke så informerte som oss. Da de fikk barn selv, var kanskje disse teppene lagd på en annen måte eller noe... Opplevde selv da jeg spurte på en cafe` om de kunne varme flaska litt i microbølgovnen litt at hun gamle sure dama bak kassen skjelte meg ut og sa "NEI er du gal!? du må ikke ha morsmelkerstatning i microbølgovnen! Den fjerner næringen i melka!" DET er tullprat! Vår lille har fårr melka si varmet i microen fra dag 4! Og hun har vokst fortere og bedre enn noen andre i barselgruppa! Så for all del! STOL PÅ DERE SELV OG DERES EGNE EGENSKAPER SOM FORELDRE, IKKE HØR PÅ ALLE ANDRE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå