nytt familie medlem på vei Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Her om dagen opplevde jeg at en gammel dame kom bort til meg og regelrett kjeftet meg huden full. Jeg hadde et helseteppe over vognen slik at gutten min skulle få sove - han sovner nemlig ikke om det ikke er der - er så mye spennende å se på.... omtrent banremishandling i følge den damen. Noen som har opplevd liknede??
Labbetøs Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Hadde helseteppe over vognen på IKEA da en dansk gammel dame kom og kjeftet på meg. Herregud, du må ikke KVELE barnet, sa hun, og lagde masse oppstyr. Folk stoppet opp og kikket i lange baner. Kjempekoselig. Som om det blir lufttett av å henge et lett helseteppe over vognen liksom.
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Hvorfor skulle det være barnemishandling da? De gjorde jo mye rart før i tiden også da, så da skulle det vært noen som sto over dem å skrek barnemishandling også...har mange historier fra mamma var liten jeg. Ikke slemme ting, men ting som sikkert ikke ville blitt godtatt i dag allikevel. Men har ikke opplevd noe lignende nei...
nytt familie medlem på vei Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2007 Samme som meg - kunne kvele ungen... regner med at folk ser mest rart på de som kjefter. Den gamle damen sa at slikt gjorde de ikke før og jeg svarte - det gjør vi nå - mye rart de gjorde før som f.eks å slå barn....
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Det er jo litt spesielt å gå bort å kjefte på fremmede mennesker - det er tross alt ikke så ille.... Men, når det er sagt så er ikke jeg fan av å legge teppe over vognen - ser for meg at det blir veldig varmt og dårlig luft inni der. Da synes jeg heller man kan ta myggnetting foran i stedet. Mange gjør det for at ikke de skal få sol inn, men da synes jeg man bør snu vognen i stedet. Min mor har spurt meg sikkert 15 ganger om jeg tar sånn teppe foran - for det MÅ jeg ikke gjøre, så kanskje det er noe med den generasjonen som gjør at de tar det så ekstremt ille opp. Men som sagt, så er jeg litt enig med de (selv om jeg ikke hadde gått bort og kjeftet på deg).
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Er ingen fan av å henge teppe foren vogna... Mye fordi jeg ikke vil lære ungen min til å sove kun når det er mørkt og dels fordi jeg mener at det blir dårlig luft i vogna med teppe foran. Heng gjerne opp myggnetting eller snu vogna som hun foran meg sa. Men når det er sagt, ville aldri kjeftet på noen som bruker teppe..
nytt familie medlem på vei Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2007 Nå er det i hvertfall en luke bak på min vogn som man kan rulle opp slik at det kommer luft i til babyen og uansett så legger man jo ikke teppet helt tett - vil jo alltid komme litt luft inn, men smak og behag. Jeg synes uansett hva man mener, så må man jo bruke folkeskikk. Dessuten så tror jeg en del damer(gamle)har veldig behov for å belære yngre damer - kan ikke tenke meg at menn ville gjort noe slik:)
Maisie Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Kan heller ikke tenke meg at menn ville gjort noe slikt. Men jeg bruker også å henge helseteppe foran åpningen på vogna hvis vi går tur og han får sola i øynene. Men hallo, det er jo ikke sånn at jeg tetter igjen heller da, slenger det jo løst over så lenge sola er i den vinkelen. Synes ikke myggnettingen hjelper når det er sol, og kan jo ikke snu oss og gå baklengs hele tiden heller. Tar av teppet når vi kommer i skyggen. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt. Lillegutt sover bedre når det er passe mørkt og lunt. Syns i grunnen det er ganske frekt å komme bort og kjefte på folk for noe sånt. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort da. Er ikke sånn at jeg kommer på noe lurt å si sånn i farta. Tips mottas gjerne med tanke på eventuelle sånne gamle vaktbikkjer.
mam <3 Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Jeg stod i en ganske lang butikk kø i påska, martine var litt sutrete,så jeg måtte ha henne på armen istedet for i vogna,da jeg skulle betale fikk jeg høre fra ei dame "herregud, stakkars barn, står du i kø så lenge bare for en ting? Ser du ikke at hun er utilpass, kom deg hjem!"fy faen altså,det er jo ikke hennes sak hvor lenge jeg står i kø,og hva jeg kjøper. Djeez.. Kjerringer altså...
Maisie Skrevet 27. mai 2007 #10 Skrevet 27. mai 2007 Sto hun dama foran deg da, eller? For da kunne hun jo bare ha sluppet deg foran seg så "det stakkars barnet ditt" kom seg fortere hjem... En ting er jo at andre mennesker bryr seg, men det er jo måten de bryr seg på da, som om de er blottet for sosiale antenner.
børdi Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 Ja jeg har opplevd å fått huden full fordi ungen har raserianfall i butikken, og fått sure kommentarer på både det ene og det andre fra vilt fremmede mennesker... Jeg blir forbanna, og ber de passe sine egne saker... Helt utrolig hva folk blander seg borti...
PlinkiPlonk Skrevet 27. mai 2007 #12 Skrevet 27. mai 2007 Folk kan si de merkeligste ting!! Ei gammel røy jeg traff på ett kjøpesenter mente att ungene mine ikke kunne være mine, fordi de ikke ligna på meg...Måtte si høyt og tydelig att de har 2 fedre, så de lignet på fedrene sine, ikke på meg.
Teri & lille krabbe Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 Hehe.. Ja, en gammel kjerring kom bort til meg og en venninne i en klesbutikk for litt siden. Jeg hadde da lagt snuppa i en kleskurv foran meg og skulle til å knyte henne inn i mei tai´en (den var knytt for løst da jeg dro hjemmefra, og jeg ville da rette på den..). Så sto hun her og glodde mens jeg knøt, og da jeg hadde tatt snuppa inn i sjalet og kastet de to øverste båndene over skuldrene mine kom hun bort og begynte å kjefte på venninna mi. "Hun klarer ikke dette selv, skjønner du!" Sa hun, og tok tak i skulderbåndene og krysset dem bak ryggen min. Så tok jeg dem imot og gjorde et lite hopp (nødvendig for å få barnet tett nok inntil) mens jeg strammet. Da tok hun helt av. Begynte å kjefte om at jeg ikke måtte stramme slik og at det var et barn jeg hadde, og ikke en dukke!!! Herregud.. Og hele tiden drev hun og flakset rundt oss og skulle knyte. Krevde all viljestyrke jeg eide å puste rolig inn og ut, og minne meg selv om at snuppa lå inntil meg og at jeg måtte passe toneleiet deretter. Uff.. Hvis dere har vanskelig for å skjønne all knytingen, så er dette det vi holdt på med: http://tettinntil.com/Instruksjoner_abc_nyfodtmage.htm
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 Jeg tar alltid jenta mi opp av vogna når hun hyler som besatt - noe som alltid skjer på kjøpesentre og spesielt i lange kassakøer.. når jeg tar henne opp, får jeg kommentarer som: snakk om å få det som hun vil bare fordi hun gråter litt... den blir bortskjemt osv... fatter ikke at folk ikke kan passe sine egne saker
lillebøllaspringmadrass Skrevet 27. mai 2007 #15 Skrevet 27. mai 2007 kjærringer er ille... gutten min på 2 hadde refluks når han var liten, og var derfor veldig tynn.. og hadde veldig mye vondt.. d eneste som fikk han til å stoppe å gråte var at jeg amma han.. så en gang jeg skulle kjøre buss med han på sommerferie.. vi skulle kjøre i trekvarter så begynte han å hyle med en gang vi kjørte.. når han skreik så slutta han ofte å puste og fikk kramper.. så jeg måtte løfte han opp fra vogna og amme han.. så det gjorde jeg da.. selv om jeg var på bussen... så sitter det en gammel kjærring der og glaner stygt på meg.. jeg amma inni en ringslynge.. så hu så ikke selve amminga..så sier hu.. herre gud.. den ungen får ikke nok mat.. gud, så tynn han er.. du har ikke nok melk.. du må slutte å amme.. melka di er dårlig.. nei, det der er jo barnemisshandling.. slutt å amme og gi han morsmelkserstatning.. for melka di kan tydeligvis ikke brukes.. jeg blei så sinna jeg.. at jeg trodde jeg skulle koke over.. jeg sa fort tilbake til den feite kjærringa.. "gutten min er sjuk,melka mi er det ikke noe galt med.. du derimot må faen meg se å kutte ned på kakene.. for feitere kjærring er det lenge siden jeg har sett!!" hu holdt kjeft da ja.. men ble en rar busstur videre.. hvorfor skal alle kjefte for ting de ikke har noe med?! for 20 år siden var vognene nesten lufttette.. og å sette over et teppe da kunne være farlig.. men i dag så er det god lufting i vognene, så jeg trokke det skal være noe fare.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #16 Skrevet 27. mai 2007 *LOL* jeg bøyer meg i støvet! bra du ga a svar på tiltale!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #17 Skrevet 27. mai 2007 hihi....gamle damer er en egen rase. La oss ikke bli slik når vi blir "gamle kjerringer..."
Bellen^2 Skrevet 27. mai 2007 #18 Skrevet 27. mai 2007 Hehe, flott sagt theatvertimot. Jeg er av typen som nok hadde blitt stående å stamme, så det er godt å høre at det er noen som er så om seg at de klarer å svare disse kjærringene skikkelig.
Teri & lille krabbe Skrevet 27. mai 2007 #19 Skrevet 27. mai 2007 Oh Lord, for en kjerring, Thea :-S Godt hun fikk svar på tiltale!
nurkimagen.com Skrevet 27. mai 2007 #20 Skrevet 27. mai 2007 jeg satt og ammet gutten min på glassmagasinet forleden, satte meg helt diskret i et hjørne. kjøpte juice og bolle. på nabobordet satt to gamle damer og pratet høylytt om hvor fælt det er å se på alle mødrene som sitter og "dier" på alle kafeene. vet ikke disse unge mødrene når barna skal ha mat, så de kan holde seg hjemme i de tier??snakk om å være smålig...
Teri & lille krabbe Skrevet 27. mai 2007 #21 Skrevet 27. mai 2007 Hahaha! Jævlig bra.. Må si jeg også hadde reagert om mødrene satt på kafè og diet gitt.. Hadde tatt seg ut! Lol.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. mai 2007 #22 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har blitt kjeftet ned flere ganger av forskjellige gamle damer, så jeg må visst være en dårlig mot (ironi, for den som ikke tok det). Da snuppa hadde kolikk lot jeg henne sove på magen i vognen på dagtid (når jeg gikk tur og passet på henne selvsagt) og da ble jeg kjeftet ned av en eldre dame som mente jeg prøvde å ta livet av datteren min - MEN, snuppa ville bare sove på magen, for da fikk hun jo ut litt av den vonde luften i magen... OG, jeg fulgte alltid nøye med. Hun kjeftet såpass på meg at snuppa våknet og begynte å gråte - det var like før jeg eksploderte, for alle med kolikkbarn VET at man ikke vekker en sovende baby. En annen gang ble jeg regelrett kjeftet ned av en dame fordi jeg ikke plukket opp snuppa som lå og gråt i vognen (også mens snuppa hadde kolikk), for jeg sto i kassen på apoteket og skulle til å betale. Hun sa "du MÅ plukke henne opp!! Hun trenger berøring!!" osv. Jeg prøvde å forklare at det var litt vanskelig å bysse henne OG betale for varene mine samtidig. Hun bøyde seg flere ganger ned i vognen for å "bysse" snuppa, som bare resulterte i at snuppa skrek enda mer (ble jo redd og skremt av den fremmede damen, stakkars).
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. mai 2007 #23 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har blitt kjeftet ned flere ganger av forskjellige gamle damer, så jeg må visst være en dårlig mot (ironi, for den som ikke tok det). Da snuppa hadde kolikk lot jeg henne sove på magen i vognen på dagtid (når jeg gikk tur og passet på henne selvsagt) og da ble jeg kjeftet ned av en eldre dame som mente jeg prøvde å ta livet av datteren min - MEN, snuppa ville bare sove på magen, for da fikk hun jo ut litt av den vonde luften i magen... OG, jeg fulgte alltid nøye med. Hun kjeftet såpass på meg at snuppa våknet og begynte å gråte - det var like før jeg eksploderte, for alle med kolikkbarn VET at man ikke vekker en sovende baby. En annen gang ble jeg regelrett kjeftet ned av en dame fordi jeg ikke plukket opp snuppa som lå og gråt i vognen (også mens snuppa hadde kolikk), for jeg sto i kassen på apoteket og skulle til å betale. Hun sa "du MÅ plukke henne opp!! Hun trenger berøring!!" osv. Jeg prøvde å forklare at det var litt vanskelig å bysse henne OG betale for varene mine samtidig. Hun bøyde seg flere ganger ned i vognen for å "bysse" snuppa, som bare resulterte i at snuppa skrek enda mer (ble jo redd og skremt av den fremmede damen, stakkars).
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. mai 2007 #24 Skrevet 27. mai 2007 ops... den kom to ganger, men pc'n min hang seg opp... sorry!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #25 Skrevet 27. mai 2007 Veldig bra svar du kom med som var på bussen... Dersom noen fremmede hadde begynt å ta på babyen tror jeg ikke jeg hadde taklet det. Ekle fremmede mennesker med hender vi ikke vet hvor har vært. Jeg tror jeg nesten kunne fiket til de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå