Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det masse å spare på dette?

Og har de bra utvalgt på Happyland og Babyproffsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært på Happyland og der har de bra utvalg.

Vi sparte 700 kr på bilsete +at vi sparte 400 på ståbrett til vogn+at vi sparte noe på andre småtterier....

Vet at du kan spare noe på vogn også.

Kommer definitivt til å reise til sverige å handle igjen....

Skrevet

Vi var på Babyproffsen, og da sparte venninnen min 1500 på OTH-vognen. Den var riktignok på salg, men et kupp spør du meg!

Skrevet

Vi var på babyproffsen, men jeg lot meg ikke imponere! Dessuten var det kjedelige ting akkurat der. Syntes mye hadde samme pris som i Norge. Det er klart at det blir billigere med tanke på kursen, men det blir jo ikke så mye billigere. Bilsete var billigere da, i alle fall det vi så på. MEN, det er alltid moro med en harrytur til Sverige uansett:-)

Skrevet

Happyland er billigere enn babyproffsen.

Vi kjøpte seng m/madrass til 1200. samme modellen i norge kostet 3000 på salg!

så jeg vil påstå at det er mye å spare ja! :)

Skrevet

Husk at happyland er billigere fordi mye av det de selger ikke er orginalvarer, men kopier...

Skrevet

derfor det er lurt å være litt rundt seg først. vite hva man vil ha. da kan man spare mye penger!

De selger jo ikke fake-varer, altså, om de oppgir at noe er et merke, så er det det. Er forbudt med piratkopier i europa!

(og i sverige er de ganske så strenge med det, ja!)

Så vet du litt hva du vil ha på forhånd, kan du spare en hel haug. Dessuten er de veldig hyggelige og service-minded. Da vi kjøpte senga der, bar de alt ut i bilen for oss og sånn. Ikke verst:)

Skrevet

Tja. vil si det er fake når de selger simo vogner som ikke er det.

Jeg kom å skulle ha vogn og syns vogna så anderledes ut enn den jeg har sett i Norge.

Hun som solgte kunne fortelle at sjassyet (hvordan det skrives vet jeg ikke, men understellet ihvertfall) var orginal, men selve sittedelen og bagen var kopier som de fikk tilsendt fra Tyskland. Det var derfor de kunne selge dem så mye billigere..

Og dette syns jeg ihvertfall var på grensa til slik piratkopiering.

Og stusset virkelig over at dette kan være lov. De reklamerer jo med vogner som absolutt ikke er de samme som man får i andre butikker.

Skrevet

virkelig?! det er jo helt snodig, det høres ut som definitiv piratkopiering, spør du meg!

'Sånt ville jeg undersøkt med forbrukerombudet i sverige eller noe sånt.. for det kan umulig være lov?!

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært like uheldig som deg der da,

-heldigvis!

Men jeg har ikke kjøpt vogn der, så tittet ikke så nøye i den avdelingen.

Skrevet

sikker på at det var simo??

Skrevet

Ja ihvertfall simo og brio. Jeg spurte om det var noen annen modell siden jeg så de så anderledes ut og det var hun som jobbet der som fortalte meg dette.

Jeg spurte ikke om de andre merkene, men vet jo at mye av slike svinesund ting ikke har samme kvalitet som vanlige butikker ellers også.. Er jo derfor det er billigere.

Så jeg handlet på Nordby jeg. Var litt dyrere, men ble uansett billigere enn i Norge fordi de hadde også salg + at det ble billigere pga kursen.

Men hadde nok spart enda mer om jeg hadde handlet på happyland.

Men ville han en orginalvogn jeg...

Og av denne grunn fant jeg ut med meg selv at jeg ikke ønsket å handle vogn eller bilsete der. Slike ting vil jeg vite hva jeg får. Men ellers av babyting er det ikke så farlig med da..

Skrevet

Unnskyld meg, men det der tror jeg ikke det døyt på! for det første selger de ikke simo vogner verken på happyland eller babyproffsen! Og hadde det vært fake hadde de garantert ikke sagt det!

Skrevet

Jeg har kjøpt en fake vogn på happyland.

For 3 år siden kjøpte jeg min Quinnyvogn der .

(pakket i Quinnyemballasje og den ble selvfølgelig solgt som en ekte Quinny men bare på "tilbud") Når jeg siden kontaktet en butikk i norge, og skulle få den sendt inn for det var en feil på den, så nektet importøren å ta den emot. Dette fordi jeg da fikk greie på at det var en kopi av Quinny, og ikke en ekte vogn.

Jeg handler litt småting på Happyland, men det skulle aldri falle meg inn å handle f.eks bilstol, hvis jeg ikke var 100% sikker på at det er ekte vare? (man vet jo ikke noe om kvalitet og tester av de fakede stolene?)

de kopiene de selger av forskjellige merker er som regel laget i polen, tjekkia, tyskland etc. Og, sverige har store problemer med piratkopiering...akkurat som Norge...det er bare vi som er litt før naive til tider...;-))

og til Anonym over her...De solgte fakede Simo og Brio for 3-4 år siden, var selv å så de utstillt i butikk da...

Skrevet

Mye mulig med Brio, men jeg har aldri sett Simovogner på Happyland, og ringte og spurte om de var forhandlere av Simo/kunne skaffe det, men fikk til svar at de aldri hadde hatt Simo vogner.... Og ikke førte det merket

Skrevet

Bilstolen jeg har kjøpt der er orginal ikke fake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...