Gå til innhold

Deilige deilige OS ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titta litt innom Skravle nå, og så et par tråder som het "hvor mange biler har dere?" og "hvor mange rom har dere?". Dette er overhodet ikke et angrep på hovedinnleggeren til de trådene. Jeg vil bare påpeke ovenfor dere ikke-alenemødre som kikker inn her og legger fra dere innlegg om hvor mye vi alenemødre mottar av økonomisk støtte, at dere er så heldige som har mulighet til å dele både frustrasjoner og gleder over barnet/barna deres sammen med barnefar, ha mulighet til å ha 2 og 3 biler, et soverom for hvert av barna osv. Dere har 2 inntekter i husholdningen deres, det må jo være fantastisk!

Dessverre hadde jeg ingen utdannelse før jeg fikk barnet mitt, så etter morspermisjonen gikk jeg ut i en 3-årig utdannelse som vil gi meg en anstendig lønn når jeg kommer ut i arbeid. Heldigvis bor jeg i Norge, hvor jeg kan være student selv om jeg er alenemor og klare meg fint økonomisk.

Og da mener jeg at jeg klarer meg fint økonomisk fordi jeg også må bruke av studielånet og kan dermed betale alle forfallende regninger og ha til mat og klær til barnet mitt(og da mener jeg til barnet mitt og IKKE meg selv- det er en sjeldenhet).Altså er dette penger som skal betales tilbake.

Og heldigvis mottar jeg OS(takk gode gud for den!). Jeg er utrolig takknemlig for dette, og når jeg kommer ut i jobb etter endt utdannelse, er jeg glad for å kunne betale mer skatt og dermed være med å bidra til at alenemødre etter meg skal få samme mulighet!

Like fantastisk er det med ekstra barnetrygd og bostøtte.

Jeg klarer meg fint, og takket være det at jeg har vært så smart og spart på mynter de siste 2,5 årene, har jeg i år råd til dra på min aller første ferie med sønnen min :)

Men du verden som jeg gleder meg til den dagen jeg også har en mann jeg kan dele frustrasjoner og gleder over barnet mitt/fremtidige barn med! Kjøpe leilighet eller hus sammen med,kjøpe bil sammen med,dra på vinterferie,påskeferie OG sommerferie sammen med, ha to sett med besteforeldre til barnet mitt/barna mine, og ikke minst en å sitte sammen med om kvelden etter barnets/barnas leggetid istedetfor å sitte på DIB og irritere meg over andres økonomiske situasjoner.

Jeg gleder meg til den dagen jeg ikke lenger trenger å motta ekstra barnetrygd,småbarnstillegg, OS og bostøtte, fordi jeg istedet har en ekstra inntekt i husholdningen min og en livspartner :)

Uansett er det fordeler og ulemper ved alt!

Kanskje vi skal forsøke å se det positive i vær egen situasjon istedetfor å misunne og irritere oss over andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er enig i mye av det du skriver. jeg er alene mor og har egen leilighet og bil og er stor fornøyd med at jeg har klart å få økonomien til å strekke seg til det. til høsten håper jeg å komme inn på HIO og det er også ett stort pluss for meg :) men jeg er absolutt ikke missunelig på alle som er to voksne. etter å ha vært her på dib en stund har jeg lest om så mange samlivs brudd at jeg rett og slett har blitt ganske skeptisk til parforhold! men jeg har ikke gitt opp da :)))

hm.. meningen med dette innlegget skal du lete lenge etter hehehe..

uansett vær stolt av den du er uansett hvilken situasjon du er i!

Skrevet

Jeg må bare få si at det der er utrolig godt skrevet!

Eksen min klagde på barnebidraget. Han og samboeren har akkurat kjøpt helt ny mercedes, i tillegg til de to andre bilene de har.... Og bidraget fra ham er ikke allverden fra før... Joda, det er viktig å prioritere de viktige ting i livet... ;-)

Skrevet

Må bare følge min egen tråd her litt til!

Sønnen min slo munnen sin på bordkanten og det begynte silblø!

Det er vel noe av det verste med å være alenemor, det å kjempe med sin egen panikk og prøve å takle det på best mulig måte når barnet skader seg...

Så til dere motstandere av "eneforsørgere som mottar OS, og kanskje til og med er frekke nok til å motta kontantstøtta for å kunne være hjemme med barnet sitt litt til", jeg tror de aller fleste eneforsørgerne her inne vil gitt opp OS'en sin anyday for å slippe å være alene om å takle slike situasjoner!

Ikke kom her og si at vi får penger for å gjøre ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...