Gå til innhold

Spør her også jeg- hva syns dere om Esther og Peter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter masse med å finne fine navn til babyen. Men akkurat nå liker vi begge Esther og Peter. Hva syns dere om disse navnene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peter er kjempefint... Esther er jeg litt mer usikker på..._kanskje det er fordi jeg automatisk tenker på Espen Esther Pirelli Benestad.......

Sorry altså, men det er bare mine assosiasjoner....

Skrevet

Hehe den assosiasjonen har jeg ikke tenkt på.... :-)

Er litt usikker på Esther jeg også. Men det er fordi jeg alltid sagt at mine barn skal slippe R og S i navnet sitt. Jeg har begge disse bokstavene og da jeg var mindre klarte jeg ikke å si navnet mitt riktig pga det. Syns det var såå flaut... :-)

Skrevet

Peter er veldig fint, men jeg er ikke like sikker på Esther, da....

Skrevet

he he... har dere ikke flere alterntiver på jentenavn da?

Skrevet

Peter har vi også tenkt på. Kjempefint! Norsk, men samtidig internasjonalt:) Hadde litt rare assossiasjoner til Esther før, men så hørte jeg en lydbok hvor Esther var en av hovedpersonene (Paolo Coelcho tror jeg) Det er egentlig et nydelig navn! Fungerer også veldig fint internasjonalt, og har bibelske tradisjoner.

Skrevet

peter søtt men esther var ikke så fint synes jeg

Skrevet

Synst at både Peter og Esther er fine navn. Peter er litt meir "poppis" mange som kallar det for tida. Esther er det ikkje så mange enda, men kan tenke meg at det kjem meir av dette navnet seinare. Tenk på navnet Selma... For nokon år sidan var dette helt utenkelig, og hugsar første ongen eg visste om som fekk dette navnet, då tenkte eg stakkars barn. Men sjå... no er det mange som heiter det, og det har plutselig blitt et veldig fint og "godkjent" navn!!!!!!!

Velg navn ut i frå kva dokke sjølv synst. Navnet blir fint uansett, for mange er det vane om dei likar eit navn eller ikkje.

Lykke til med navnevalg. Sjølv slit vi veldig

Skrevet

Peter er helt kalrt mye finere enn Esther....

Skrevet

Liker Esther veldig godt jeg. Nydelig betydning " Stjerne" og romantisk historie. "Esters bok" fra bibelen forteller om en jødinne som pga sin skjønnhet ble utsett til dronning for perserkongen Xerxes- hun brukte sin posisjon til å redde veldig mange av sine landsmenn. Så her snakker vi om en historisk, veldig vakker, heltinne:-)))

Tror at dette navnet kommer til å stige i popularitet snart også.

Peter derimot...neeei tror jeg, synes ikke navnet har sjarm- føler Peter er en mann med stram slipsknute.

Skrevet

Esther er nyyydelig! Men også bare Ester. Det er ikke så mange som heter det heller. Peter er fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...