Gå til innhold

Ang. nachspiel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en kompisgjeng der fest ikke er fest hvis den avsluttes før 7-8 om morgenen, helst 10... Sånn har det vært siden jeg møtte han og jeg har vel sagt hva jeg syns om det, men latt han holde ut hver fest. Før vi fikk barn var dette snakk om nesten hver helg. Når jeg ble gravid sa jeg at etter babyen kom ville jeg ikke akseptere dette lenger.

Jeg tar gjerne en fest selv og mener at det er greit å bruke en kveld på en fest og det er helt ok å være litt pjusk dagen derpå. Men å komme hjem dritings kl. 8 om morgonen og så sove til langt ut på ettermiddagen og dermed gå glipp av en hel dag sammen med meg og lillejenta er uaktuelt! Jeg føler at dette ikke passer seg i en familie liksom.

En gang for noen måneder siden (lillejenta var kanskje 6 måneder da) kom samboer hjem om morgenen og brukte hele dagen på å springe på do og spy, ihvertfall en gang i halvtimen. Lillejenta ble kjempeglad hver gang hun så pappaen sin komme ut av soverommet for å springe på do, men han ble jo like fort borte igjen... Når han ble edru igjen sa jeg til han at hvis dette skjedde igjen måtte vi ta en alvorlig prat fordi dette takler jeg ikke lenger.

Nå skjer ikke dette så ofte lenger, men fortsatt hver gang han tar seg en fest. Ca annenhver måned kanskje. Igår var han på fest og han har akkurat kommet hjem og lagt seg nå kl halv åtte. Lillejenta ble jo kjempeglad for å se han, men han fikk ikke lov til å komme i nærheten av henne. Stinket alkohol og var tydelig beruset.

Vi diskuterer dette etter hver gang det skjer og da angrer han og beklager seg. Men likevel skjer det gang på gang...

Synes dere at dette er akseptabel oppførsel av en småbarnsfar eller skal jeg sette ned foten nå?

Velger å være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger merke til når innlegget ditt ble skrevet, og må at jeg føler med deg. Det er bra at du ikke bare aksepterer dette, men beskytter lillejenta. Jeg ville IKKE ha akseptert dette uansett. Stå på ditt!

Skrevet

Ganske så umodent. Syns ikke man har noe på nachspiel å gjøre, hvis man er i et seriøst forhold. Er du sikker på han var klar for seriøst forhold og småbarn???

Skrevet

Ja, det er jeg faktisk sikker på! Han er 27 år og vi har vært i lag i fire år. Lillejenta var planlagt. Han er en helt fantastisk kjærest og pappa, den beste på jord! Er kun disse nachspielene jeg blir litt småsprø av. Er en så syk drikkekultur i kompisgjengen, de mener det er sånn en fest foregår liksom. Nordlenninger...

Skrevet

Nordlendinger?? Vær så vennlig å ikke kom med sånne kommentarer... Er bare latterlig.

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det.

Hender vi er ute med venner,hver for oss.Men vi har en regel om at vi aldri reiser på nachspiel.når det stenger ute drar vi hjem.Noen ganger litt kjedelig når veninnene dine drar,men syns det handler om å vise respekt for den andre parten.

Stå på ditt du,og lykke til:-)

Skrevet

Vi drar på nachspiel når vi har lyst, men må innrømme at det blir bare skjeldnere og skjeldnere. Merker at vi blir fort slitne og trøtte av å være på byen nå i motsetning til før, så ofte drar vi hjem før det stenger :)

Jeg har ikke noe problem med å sende sambo på nachspiel alene. Jeg vet at han oppfører seg og han kommer alltid hjem i rimelig tid. En eneste gang har han kommet hjem dagen etter, da hadde han sovnet på sofaen hos bestekompisen sin (som forresten tok bilde av han og sendte til meg..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...