Gå til innhold

erfaring med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha akupunktur om noen dager og lurer på hvilke erfaringer dere har dere som har prøvd før? Virker det positivt på fødsel eller ikke? Gode og dårlige erfaringer? Hvor mange behandlinger har dere tatt?

Fikk dere noen ubehag etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok dette med lillegutt!! Hadde to timer med modningsakupunktur. Første var en tirsdag husker jeg, litt over en uke etter termin. Denne timen gav bare litt sterkere kynnere. Neste time var fredag. Litt hyppigere kynnere. Natt til søndag gikk vannet, og riene kom som kastet på meg. Svært hyppige og sterke. Gutten ble da født 14 dager på overtid.

Skrevet

Hei,

jeg har født 2 barn og venter mitt 3 i august. Min første fødsel var helt for j.... Alt som kunne gå galt gikk galt og jeg ønsket mest å dø.

Pga angst andre gang ville jeg forsøke alt og hadde to timer med m.a.

Etter første timen (ca 1,5 uke før forventet termin) fikk jeg en kraftig ri, men det ble med denne. Etter 2 timen følte jeg ikke det skjedde noen ting... Vannet gikk dagen etter men jeg ble sendt hjem fra SUS da jeg bare hadde 3 cm åpning og hodet var festet. Hadde ingen rier.

Kl 2230 begynte det imidlertid og kl 2320 var den lille jenta født. Fra første ri til hun var født gikk det kanppe 40 minutter og fødselen var som en drøm. Vond, selvsagt, men rask og overkommelig.

Nå når jeg skal ha mitt 3 barn hadde jeg ALDRI latt være å ta m.a. Har bestilt timer 2 uker før termin og anbefaler deg det på det varmeste.

Skrevet

Jeg hadde det med mann. Begynte da ca i uke 38. Husker ikke helt hvor mange behandlinger jeg hadde, men iallefall 6-7. Gikk over tida, og hadde ingen enkel fødsel. Åpningstiden var lang, og måtte til slutt taes vannet på og få drypp. Fikk "kraftigere" akupunktur på slutten, men funket ikke på meg..

Derimot syns jeg at nattesøvnen ble bedre.. så noe bra var det jo.

Denne gangen har jeg kommet til 37+0 idag, har ikke helt bestemt meg om jeg skal prøve på nytt denne gangen eller ikke..

Kan godt tenkes jeg gir det et nytt forsøk. Selve nålene var ikke vondt, litt ubehagelig når de traff riktig punkt men jeg hadde bestemt meg for å prøve akupunktur som smertelindring under fødsel også så jeg syns det var veldig fint å vite hvordan det føltes å få nålene

Lykke til! Kan godt tenkes det virker mye bedre på deg enn på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...