Gå til innhold

Å stille krav og forventninger til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere på å stille krav til barna? tenker på skoleprestasjoner o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i skolen sammarbeider lærer og elever om hvilke krav de setter til seg selv i løpet av skole året.

Så jeg vil ikke si jeg setter krav til barna men roser de for innsatsen de gjør og mestrer.

Skrevet

Synes det er vanskelig når jeg ønsker å rose barnet i det hun gjør mens faren vil stille forventninger og krav til prestasjonene hennes.

vi har diskutert dette, lurer på om jeg bare må innse at kanskje han må få styre forholdet sitt til dattern selv... hehe. Selv om jeg synes det er tris og føler ting kan gjøres på andre og bedre måter

Skrevet

Det som er dumt er hvis man har for høye forventninger og krav til barna vil de føle seg selv skuffet over å ikke vise foreldrene at de har muligheten å nå det.

Det beste å øke selvtillit og selvfølelse hos et barn er absolutt ros og oppmuntring.

Skrevet

Sette krav til barna ja, men til prestasjoner NEI!

Mangen unger som har blitt "ødelagt" av foreldre som setter krav til at de skal være skoleflinke. Har blant annet en veninne som blant annet utviklet spiseforstyrelse pga dette.

Man skal kunne kreve at barna gjør pliktene sine i forhold til både hjem og skole, dvs passende mengde husarbeid og lekser. Og gjør så godt de kan med dette. Men man kan ikke forvente at de skal være kjempegode! Man har ulike interesser og evner og det må man ta hensyn til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...