Gå til innhold

Hvor lenge kan man bo på en 2-roms med barn?

Skurvelurven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i disse dager på jakt etter ny leilighet da jeg bor i en bitteliten 2-roms på 30 kvadratmeter. Planløsningen er dårlig, så det går rett og slett ikke å bo med et barn her.

Planen er å kjøpe ny leilighet som er litt større, og jeg føler at det er bedre å kjøpe en fin 2-roms, enn en stygg 3-roms (de ligger omtrent likt i prisklasser). Men hvor lenge kan man bo på ett soverom med et barn? 2 år? 3 år?

Jeg vil gjerne høre deres tanker/erfaringer rundt dette, og hvordan dere bor nå og når barnet blir født.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo helt klart bo sånn så lenge det passer deg. det finnes det jo ingen fasitsvar på.

jeg bor hos mamma. har tenkt å bo her i begynnelsen til ting kommer litt i orden. så vil jeg gjerne ha 3roms. men velger helt klart en 2roms hvis det er bedre. eller altså hvis jeg finner en jeg er mer fornøyd med.

man kan jo ha en 2roms til ungen blir 18 år. hvis du vil bo på sovesofa når ungen blir eldre selvfølgelig ;)

Skrevet

vil tro det går bra så lenge du vil at det skal gå bra, dere kan dele rom i starten og så kan du jo etterhvert sove på sovesofa på stua som meme sa:)

det meste funker så lenge man er innstilt på at det skal fungere:)

Skrevet

Det er ikke alltid så vanskelig å gjøre en toroms om til en treroms ;-) Sånn på sikt! Et soverom blir greit "to" med deling av eks et garderobeskap, bare rommet er stort nok. Og er der to vindu kan rommet deles permanent. Det finnes alltid en løsning om man kan se den :-)

Alt går! Jeg hadde selv bodd på 30 kvm med tre barn og hund en KORT periode om det var prisen for å få et eget sted like etterpå ;-) Vel å merke om sommeren... ;-)

Gjest anouschka with Love
Skrevet

:-) Min sønn og jeg bodde på en toroms til han var 8 år. Delte soverom, men han hadde det jo som sitt rom, jeg bare lånte plass til senga mi. Siste året så flyttet jeg faktisk senga mi ut på stua (hehe, litt av en komisk møblering!) men nå bor vi i et stoooort hus som jeg jobbet hardt for å kjøpe. 160 kvm, så det lønner seg å bo litt trangt for noe bedre på sikt! :-) Bruke fantasien så går alt!

Skrevet

jeg flyttet inn i en sokkel å 30 kvm etter at d ble slutt m barnefar..

Det går sånn akkuat å ha en baby her, føder i november...og kommer til å flytte igjen i løpet av våren...

jeg hater å bo her allerede da...og det er jo ikke så bra...de sier det er dobbelt isolert- men det kan det umulig være...våkner av tramping hver dag:(

Men man må jo bare bruke fantasien som de over sier:)...når jeg flytter igjen tror jeg det blir et soverom, om ikke barnefar og jeg flytter sammen igjen ( er litt av og på disse dager)-da blir d to soverom.

Men jeg ville nok gjort som deg- kjøpt en fin toroms, du kan jo iallefall bo sånn til ungen er 3-4år.

lykke til:)

Skrevet

Det er jo ikke sånn at det er enten en fin to-roms eller en stygg tre-roms vel?? Selv skal jeg kjøpe en to-roms fordi det er det jeg haar råd til i det området jeg vil bo. Men jeg får jo egenkapital i form av nedbetaling av lånet, så innen noen år har jeg råd til å kjøpe noe større. Hvis ikke drømmeprinsen har dukket opp da;-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Nei det finnes selvfølgelig pene 3-roms leiligheter også, men de er som regel så dyre at jeg ikke har råd til å kjøpe alene.

Var på visning i går på denne leiligheten:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10125332&sid=9akD12BA5693872&pos=4&tot=27

og skal faxe inn bud i dag. Det var helt utrolig flott der, med plass til stellebord på badet og alltid:) I tillegg var nærmeste nabo en barnehage, så nå er det bare å håpe at jeg vinner budrunden.

Dere får krysse fingrene for meg i morgen, da er det både UL og budrunde:)

Skrevet

jeg bor selv i en 2 roms, venter jenten min en av de kommende dagene.. vi har tenkt å bli boende her til februar ca.. men har satt meg som mål å komme meg ut før hun er ett år.. men som nevnt over her.. alt går om man må:))

Lykke til

Skrevet

Så utrolig fin den var den leiligheten!!

Bare håper ikke sofaen er med på kjøpet ;-)

Krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

Når jeg fikk mitt første barn bodde jeg alene i en liten leilighet, hadde et soverom men det gikk greit... du må selv føle hvordan det er etterhvert men det gikk greit for meg det første året. Ungen bryr seg ikke om det, trenger nær kontakt med verdens beste mamma= deg... så ikke stress. Skal også ha barn i november :)

Skrevet

Fikk leiligheten i dag, for 1.710.000, så nå blir det vann og brød i et par år fremover:)

Skrevet

å gratulerer med leilighet!!!!!

:))))

Skrevet

ps. den var kjempe fin!!!

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Grattis med leilighet!!! Nabo kommunen og greier :-). Fint sted å vokse opp det der. Så du var sushi elsker i profilen din...DELER DEN!!! ;))

Grattis med fantastisk baby og leilighet!

Skrevet

tusen takk alle sammen:) Dere er så søte:) Og dere er selvfølgelig alle invitert på innflytnings"fest" utover høsten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...