catine Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Siste måltidet før poden skal i seng føler jeg at jeg gir han litt ekstra mye, i håp om at han skal sove litt lenger før han skal ha mat igjen, men det er det lite nytte i.. Han "spiste meg tom" før han la seg kl. 20, men kl. 23 skulle han ha mat igjen- og spiste mye da også.. Han er 3 mnd. og jeg gir han mm. Noen begynner med grøt for å få de til å sove mer om natta, men jeg leste nettop i et BAM- blad at det er slett ikke sikkert at nytter heller. Og jeg har ikke lyst til å begynne med grøt så tidlig heller.. Prøver en god stund å bare gi han smokken slik at han skal sovne igjen, men han er lysvåken og klar for mat...
St.Sunniva Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Vet du hvor mye han drikker hver gang? Jeg begynte å pumpe så jeg hadde melk å gi på flaske til kvelds. Istedenfor at jeg skulle gå tom, så fikk hun drikke til hun ikke ville ha mer. Da hun var mett og god, sovnet hun helt av seg selv i senga, og sov til morgenen etter....Gud så deilig det var!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 samme her.. sover like lenge uansett kor masse mat ho får før natta.. Ammer kun her også.. venter nok med grøt til nærmere 4 mnd alder.. her ammer vi hver gang vesla våkner... skjer nesten i halvsøvne..hehe..
Rose69 Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Lillegutt på 5 mnd. vil ha pupp nesten hver 2. time om dagen, så om kvelden kl 19 ca får han litt MME + pupp - og sovner. Kl 23 får han ca 150 ml MME + pupp.Da sover han til kl 05 som regel.Dette har vi gjort siden han var ca 3 mnd.HS sa dette var helt ok. Hadde jeg gitt han kun MM kl 23 hadde han våkna kl 02 tenker jeg.Det gjorde han før. På denne måten får jeg litt lenger søvn.Snart skal vi starte med grøt på kvelden og etterhvert regner jeg med at han sover natta gjennom.Håper jeg da...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Det er helt normalt at de spiser ofte om natta. Og man kan fint leve med det, det handler mest om å innstille seg på det tror jeg, og ikke se på klokka ;o) Jeg har nå ammet dasg og natt i snart to og et halvt år, og det er sjelden jeg har hatt lenger soveøkter enn tre, kanskje fire timer. I starten (første drøye halvåret) var det litt slitsomt, men nå er jeg vant til det. Faktisk har jeg nå to som vil ha nattpupp, em på nesten to og et halvt år, og en på snart fem uker. Og jeg synes stort sett det er helt greit. Dette innlegget er ikke for å si "se hvor flink jeg er som klarer...", men for å vise at det går an å tenke litt annerledes og endre innstilling til amming om natten. "Go with the flow", ikke kjemp i mot. Da blir det med ett mye lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå