Gå til innhold

Hei alle sammen!


kokosyklus

Anbefalte innlegg

En liten hyllets til oss som er så heldige at vi kan bli gravide!

Jeg er nødt til å skrive litt her, etter to dager tror jeg det endelig har gått opp for meg i kveld.

Nå har jeg laget meg en bok hvor jeg har skrevet inn symfyse og byste mål + vekten i dag. Så skal jeg måle for hver uke fremover for moro skyld. Spent på hvor fort jeg kan se det forandre seg.

Jeg har så lyst til å rope HURRA!

Har sittet på nettet i kveld og lest om forskjellige ting. Tøybleier og ullundertøy etc.

Jeg har alt nå lyst til å bestille ullklær fra nøstebarn. Tenk når lille nurke stakkar kommer ut i Januar. Må jo ha varme sokker osv.

 

Er det fler som har tatt helt av med en gang, eller er det bare meg?

Nå krysser jeg fingrene for at babyen holder seg fast der inne:) Jeg skal iallefall knipe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med den lille i magen.

Jeg venter nå nr2 etter omentrent 1 års prøving.

Jeg tar ikke helt av enda, men regner med det skjer snart.

Har allerede planlagt at jeg skal omikke ås alt for lenge begynne å trikke et teppe i merino ull till den lille.

Jeg som vanslivis aldri strikker.

Tror jeg har strikket et skkjerf en gang og det er vel det eneste.

Gleder meg også så til magen kommer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt helt av enda jeg heller, men strikke - det var en god ide! Hilsen meg som også bare har strikket et skjerf (som min mor strikket halvparten av....) :-)

 

Og på onsdag skal jeg til legen! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

 

Jeg har også tenkt til å begynne å strikke litt forskjellig av merinoull. Strikker aldri, så må begynne å lære igjen. legge opp masker osv..he he.

Jeg tok litt av i morges, men ble så glad da det endelig gikk opp for meg. Tror jeg skal tone det litt ned igjen. Ikke bra å bli så selvsentrert:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, kokosyklus! Husker deg fra BliGravid, så flott at du kom med inn hit til oss:)

 

Ta av? Tja, på strikkefronten kan vi vel si at jeg har tatt av; til og med før jeg ble gravid! Jeg har strikket:

- Babyteppe

- Fin jakke, lue og labber i hvitt fletteaktig mønster

- Grønn hettejakke og sparkebukse, med sokker og votter som hører til

- noen ekstra sokker og labber

 

Jeg anbefaler å bruke Dale BabyUll, det er så god kvalitet på, mykt og godt, og lett å få plaggene til å bli fine når du strikker. I tillegg har de mange fine og tøffe oppskrifter på babyklær, i varierende vanskelighetsgrad:)

 

bare spør meg om strikking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Så koselig at vi husker hverandre fra BliGravid. Jeg har ikke vært der inne så mye de siste månedene, ble litt for fokusert på prøvingen av det. Mer avslappet etter å ha sluttet der inne.

Så flott at du også har en liten baby i magen! I hvilken uke er du?

 

Skal si du har stått i med strikkingen! He he! Så koselig da! Jeg skal skaffe meg oppskrifter fra Dale, men jeg forstår ikke ett ord av hva de prøver å fortelle meg. Der kan du sikkert hjelpe meg med mye:)

Jeg bør nok begynne med en babyteppe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja denne strikkingen har et eget språk man må lære seg:)

Bare send meg en pm med spørsmål så skal jeg oversette til deg:)

 

Jeg er 6+4 i dag, termin 16.januar, og har vært kvalm siden onsdag. Det syns jeg er strålende, for da føler jeg meg så mye mer trygg på at det er i orden! Men det er jo litt slitsomt med tanke på skole og sånn, har eksamen 22.juni som jeg SKAL få tatt...

 

Hvor bor du, kokosyklus? Jeg bor i Bergen, men kommer fra Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Må vente på lønning igjen før jeg gjør noen innkjøp:) Skal sende deg spørsmål iallefall. Supert med hjelp!

 

Eksamen går nok helt sikkert bra. Hva studerer du? Så lenge du ikke kaster opp tåler du sikkert litt kvalme den dagen. Drikk ingefær te..har hørt det skal hjelpe. ¨

Jeg tar meg en kopp til frokost nå, forsøker å forebygge litt:) Kjenner jeg blir litt lettere uggen innimellom , men ikke mye å klage over. Det går over like fort som det kommer og kan like gjerne skyldes noe annet.

 

Jeg bor på Torshov i Olso:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin på tredje året, er halvveis til sommeren:)

Heldigvis har vi bare en liten eksamen i juni, får flere eksamener til høsten, men da håper jeg å være litt kvikkere enn nå.

Men jeg tror nok at det går bra, så lenge jeg ikke blir syk av kvalmen; mamma var nemlig innlagt i seks uker i tre av sine fire svangerskap fordi hun ble underernært av svangerskapskvalmen... så genene taler litt mot meg.. Men jeg er ikke så dårlig enda:) Blir spennende å se hva tiden bringer..

Men jeg er fornøyd så lenge jeg klarer å spise uten å kaste opp:)

 

Men nå er det natta her, vi snakkes vel senere, tenker jeg:)

Kos deg med spiren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis:) En liten milepel før midliertidig lisens:)

Veldig greit å ikke ha en lang eksamensperiode nå! Til høsten blir det nok bedre, det er jo veldig få som er kvalme så lenge.. Er det arvelig? Mormoren min var skikkelig dårlig, mamma var aldri dårlig, mens søsteren min lå i forsterstilling fra uke 7 til 13 og spydde. Leste ett sted her inne at noen hadde fått Afipran av legen sin. Jeg trodde ikke det var så bra.

Vi krysser fingrene våre for at vi greier oss fint gjennom dette og for at din eksamen går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afipran har visst blitt brukt lenge som kvalmestillende for gravide kvinner, uten at noen alvorlige bivirkninger har blitt registrert, i alle fall i 1. og 2. trimester (står det i felleskatalogen)

Som så mye annet kan nok svangerskapskvalme være arvelig, men så er det jo slik at vi har halvparten av genene fra far, slik at vi ikke blir nøyaktige kopier av mødrene våre (og godt er det??). Men her er det bare synsing fra min side, vi har ikke ob/gyn før på femteåret, så det er et stykke unna enda:)

 

Nå må jeg legge meg, lang uke foran meg...

 

Ha ei fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...