Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 lurer på dette jeg, hadde vært morsomt å vite om det egentlig stemmer. jordmødrene sier sex hjelper på modningsprossesen, hvordan er det med dere som går over tida har dere hatt lite eller mye sex i løpet av svangerskapet???????????
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Det er noen forskere som sier at sex kan forhindre modningsprosessen også....
Gårdsspire Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 det er ikke sexen i seg selv som hjelper, men sæden. det er et protein eller noe i sæd som skal mykne opp livmormunnen og kan sett i gang åpningen. Orgasme kan sette i kang kynnere som senere går over til rier. Jeg har termin i morgen, og tro meg, i kveld er det hyrdesstund hehehehehehe:)
Gravid m. nr. 2 Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Det er prostalagdinet i sæden som er med på å gjør mormunnen moden. Det er prostaglandin blandet med noe annet de bruker på sykehuset for å hjelpe til når det skal sette i gang en fødsel blandt annet. I tilleg påvirker orgasmen livmoren, slik at dette kan gå over i rier... MEN som de sier gang p ågang, ingenting skjer før babyen er klar, men det er jo vært forsøket!! Jeg har fått sexforbud... frem til jeg er i uke 34 fordi det er fare for at jeg kan få før...
77modell Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Ikke bare sæden som virker inn. Legen min på sykehuset sa at det mekaniske også virker inn, kan irritere livmorhalsen sånn noe skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå