Jensin Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Har hatt skikkelig bekkenløsning etter fødselen, som nå er fire måneder siden. Mannen min, som er student, må ha vært hjemme store deler av perioden fordi jeg av og til ikke klarer å løfte eller bære tulla vår. Han jobber fast to kvelder i uka, men planen var at han skulle utsette studiene og ta ekstravakter. Disse ekstravaktene har det da ikke blitt så mye av, så økonomien har jo blitt deretter. Han har tatt to-tre egenmeldinger fra faste jobben sin, eller byttet med noen andre de dagene som jeg ikke har fått hjelp fra andre (Mor, søster, svigermor..) Er det sånn at jeg kan få sykemelding pga bekkenløsningen? Og dermed utsatt permisjonstiden? Blir veldig glad for svar!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Du kan få sykemelding pga bekkenløsningen, men permisjonen blir ikke utsatt. Det som skjer om du blir sykemeldt, er at mannen din overtar permisjonen. Altså: permisjonen går, men mannen din er den som har perm mens du er sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå