Gå til innhold

er det noen andre enn meg som har kynnere/falske rier.... ?

Heidi og Maja

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 23 og har kynnere/falske rier.....

Er det lissom bra eller dårlig?!

har familie histore med å fø litt vell fortidlig.....så de sjekker meg på sykehuset 2nen hver uke.....

1 smule bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg har hatt kynnere HELE tida, siden uke 18.

Og nå er jeg i uke 36, så ikke noe fødsel enda, selvom jeg også ble sendt til observasjon for evnt for tidlig fødsel..

Men de skal ikke sjekke modning osv innvendig, for det kan sette i gang fødsel, dersom du har hatt modning.

Kynnere som ikke er vonde, har sjelden effekt på modningen, de er bare god trening for livmoren din frem mot fødsel. men du kan likevel prøve å slappe mer av. Få mer søvn, jobb mindre, gjør mindre fysisk arbeid som trening, husarbeid etc etc, ligg mye og ta pauser. sov gjerne middagslur.

da kan det godt hende du får roet det ltit ned, for det kan jo være veldig slitsomt å gå sånn.

Men det er sikkert ikke noe farlig. :) Ikke hvis ikke jordmor/lege sier det!

Skrevet

ok tusen takk..jeg jobber jo i 100% stilling...kan være d. takk igjen ;) du fikk roet meg ned litt...

Skrevet

har hatt det siden 20. uke. Mer enn 100 om dagen. Var litt slitsomt gitt. Noen ganger ned skikkelig press nedover. Men jeg er 37 uker nå og alt er i orden fremdeles...

Også jente i magen...

Skrevet

Hei der.

Ikke noe å bekymre seg over. Bare livmoren som trener seg opp til fødselen.Noen kjenner de tidligere enn andre.har hatt det selv siden rundt omkring uke 18.Er i min 37.uke nå og alt er helt flott:)

Det eneste du kan ha i bakhodet er at de ikke skal være smertefulle og ikke komme regelmessig.

Bare vær stolt av flinke livmora di,som trener og blir stor og sterk;)

Skrevet

Men hvis kynnerne er vonde, er det no spesielt som skjer da eller??

Har liksom ikke forstått meg på alt det derre kynnere-praten...Jeg er 37+1 idag, og mine kynnere er faktisk vonde, og har vært det i to uker nå..!

Skrevet

Da er det sikkert maserier du har antar jeg.De er som mildere rier,bare at de ikke "åpner",de bare "maser" uten virkning,som navnet så riktig sier;)

Skrevet

nei er ikke vonde. kjennes ut som hele magen blir til stein(knyter seg), strekker jeg på meg/reiser meg opp blir d bedre.. heldivis.. :)

Skrevet

det er ikke farlig.. kynnere er bare livmoren som trener. bare bra at man har kynnere. så lenge de ikke er vonde og du ikke kjenner et hardt press nedover mot underlivet liksom så er det ikke farlig. jeg har har masse kynnere og begynte med det ganske tidlig i svangerskapet. men nå er jeg jammen meg over 37 uker på vei:) har hatt noen maserier også, og tro meg du kjenner stor forskjell på rier og kynnere for rier gjør VONDT.

Skrevet

heihei..:)

eg hadde falske rier de 3 siste ukene. men alt gikk kjempe flott.. gikk 9 dager på overtid av termin då.. men eg kan garantere deg at du kjenner når de ekte riene kommer.. hehe.. alt går nok bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...